אושר שכר המנכ"לים המשותפים בחברת הנדל"ן צבי צרפתי

האישור התקבל לאחר קיצוץ של כ-30% בתגמולים השנתיים להם יזכו האחים משה ורפי צרפתי, ולאחר שהאישור לתנאי העסקת אביהם הורד מסדר היום

אחרי סאגה שנמשכה לא מעט חודשים, בעלי מניות חברת הנדל"ן הוותיקה צרפתי  אישרו את תנאי העסקת המנכ"לים המשותפים שלה - משה ורפי צרפתי, שני בניו של המייסד ובעל השליטה, היו"ר צבי צרפתי. זאת, רק לאחר קיצוץ של כ-30% בתגמולים השנתיים להם יזכו השניים, לעומת אלה להם זכו בשנת 2017.

מתוצאות אסיפת בעלי המניות שפרסמה אמש צרפתי, עולה כי יותר מ-70% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בחברה אשר השתתפו בהצבעה תמכו בתנאי ההעסקה החדשים של צמד המנכ"לים, ובהם בתי ההשקעות אלטשולר שחם ומור - בין בעלי המניות המוסדיים הגדולים בחברה, לצד כמה גופים נוספים. תנאים אלה כוללים קיזוז של כ-40% בשכר החודשי של כל אחד מהשניים, ל-59 אלף שקל לכל אחד, וסך תגמול שנתי מוערך של כ-1.7 מיליון שקל לכל אחד מהמנכ"לים. 

טרם כינוס האסיפה הורידה צרפתי מסדר היום שלה את תנאי ההעסקה של היו"ר והמייסד צבי צרפתי, וככל הנראה בשלב הנוכחי ימשיך צרפתי לעבוד בחברה שהקים ללא שכר, כפי שהוא עושה כבר כחצי שנה.

אושרו מדיניות התגמול ותנאי העסקת קרובי משפחה

משפחת צרפתי עלתה לכותרות בשנה האחרונה על רקע תשלומי-העתק שהיא גובה מהחברה הציבורית שבשליטתה. בעשור האחרון עלויות השכר שלהן זכו צבי צרפתי ושני בניו הצטברו ליותר מ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל לשנה, ומאז שהונפקה החברה בבורסה המקומית, לפני יותר מ-20 שנה, מגיע גובה התגמולים של השלושה לכ-150 מיליון שקל.

בחודש אוקטובר האחרון אישרו בעלי המניות את המשך כהונתם של רפי ומשה צרפתי בתפקידם כמנכ"לים משותפים, משתקופת כהונתם הגיעה לסופה, אולם התנגדות בעלי מניות מיעוט בחברה, בראשות תומר חפץ ועו"ד ארז רוזנבוך (באמצעות קרן אתו) לתנאי העסקתם, גררה את דחיית האסיפה שהתבקשה לאשר את תנאי העסקתם, ובהמשך הובילה לקיצוץ בהיקף התגמולים.

עוד אישרו כעת בעלי המניות של צבי צרפתי את יתר הנושאים שעמדו על סדר היום של האסיפה, ובהם תנאי העסקת שתי בנותיו של צבי צרפתי - מלי קאירי ואירית צרפתי בן חני, תנאי העסקת אופיר בן חני, בן זוגה של אירית וחתנו של צבי צרפתי, וכן את מדיניות התגמול של החברה.

עיקר פעילותה של צרפתי מתרכז בייזום והקמת פרויקטים למגורים בישראל, והיא נסחרת בבורסה בשווי של כ-220 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-9% במנייתה מתחילת השנה. בימים האחרונים קיבלה צרפתי דירוג BBB פלוס באופק יציב מחברת S&P מעלות לגיוס אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל.