הרשת החברתית

הרבה יותר מספורט

הקרן לחקר הסרטן מנציחה בעצב עוד חברים בטורניר גולף

בשבוע שעבר נערך במועדון הגולף קיסריה טורניר הגולף "וולוו צאלנג'" בשיתוף הקרן לחקר הסרטן, שהפך למסורת. מטרתו של הטורניר, היא להגביר את המודעות לחשיבות התמיכה בחוקרי הסרטן בישראל, וגיוס כספים למימון חוקרים מצטיינים.

המארחים: תמיר גילת, יו"ר הקרן וליאור פריטי, מנכ"ל מועדון הגולף פגשו במקום אנשי עסקים מקומיים חובבי גולף, בהם מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות; ראובן אבלגון, מייסד ויו"ר רוסריו קפיטל; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; שחקן הכדורסל עומרי כספי ואחרים.

באירוע הונצח לראשונה בשלט, זכרו של מפיק הקולנוע לאון אדרי, מבעלי יונייטד קינג שנפטר באחרונה. עוד הונצח זכרו של מוטי סלע שהיה מנכ"ל אשטרום, וזכרה של עו"ד קרן נהרי גילת, רעייתו של עו"ד תמיר גיל, שנפטרה לפני שנה מסרטן והיא שהגתה את הרעיון לצאת במסורת זו של טורניר צדקה.

פעם מהנדס - לא תמיד מהנדס

מכללת אפקה להנדסה אירחה בסוף השבוע שעבר נציגים מהתעשייה בכנס השנתי שעסק בפיתוח הון אנושי לאומי בהנדסה. אחד הנושאים שזכו להתייחסות יתרה בכנס, היה המחסור במהנדסים שהיו שאמרו כי הוא מהווה איום על התפתחות תעשיית החדשנות בישראל. המשתתפים התייחסו לכישורים החדשים העדניים הנדרשים היום ממהנדסים בעולם. מנחה האירוע, איש התקשורת דני קושמרו, הודה על הבמה כי כמו רבים בקהל אף הוא מחזיק בתואר מהנדס. פרופ' יוג'ין קנדל, מנהל עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל הזהיר ואמר כי הוא "לא בטוח שבעוד עשור יהיה לישראל את היתרון הטכנולוגי שהיה לנו בעשור הקודם".

עוד נכחו (וכן עושים שימוש בתואר): פרופ' יפה זילברשץ יו"רית הות"ת; אהרון אהרון מנכ"ל הרשות לחדשנות; פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון; פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה; הרצל שלם, יו"ר הוועד המנהל של המכללה; מרב דוידוביץ', ראש מנהל שו"ב אסטרטגי באלביט-אלישרא; שחר בר אור מנכ"ל ווסטרן דיגיטל בישראל; גוידו פרדו-רוקואס נשיא פיליפס ישראל, ואחרים.

יד רוחצת יד

בשבוע שעבר נערך אירוע הסיום של התוכנית החברתית של 8200 - החממה הטכנולוגית שמקדמת מיזמים בעלי ערך חברתי. על הבמה הוצגו הסטארט-אפים שנבחרו לתוכנית, בהם: PINK OF VIEW - אפליקציה המאפשרת לנבא את הסיכון לחלות *בסרטן השד; Soapy - מערכת לשטיפת ידיים במדינות מתפתחות שאין בהן גישה למים, כאשר יזמי האפליקציה הציגו נתונים לפיהם גברים לא מקפידים על שטיפת ידיים יותר מאשר נשים (פי שניים), ו-5% בלבד מאוכלוסיית העולם שוטפים ידיים כהלכה; מכשיר תקשורת לחיבור דיגיטלי עבור אנשים שאיבדו את יכולת השימוש בכף ידם ו- bubble - משקפי מציאות מדומה המפעילים פסיכולוג וירטואלי המסייע לנשים להתגבר על תופעות גיל המעבר. נטע-לי מאירי, מנכ"לית התוכנית, הכריזה באירוע כי ההצלחה במקרה זה, היא של החברה כולה. בתוכנית תומכות החברות: כיל, בנק הפועלים, אמדוקס ישראל, פירמת עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר, פירמת רואי החשבון סומך חייקין KPMG, ארגון נפש בנפש, בזק, עיריית תל-אביב יפו ואחרות. הגיעו לפרגן: ניר למפרט, מנכ"ל מר תעשיות; רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ ומייסד ויו"ר ארגון יוניסטרים, שדיבר על יזמות חברתית; עידית דובדבני אהרונסון, מנהלת אחריות תאגידית ב אמדוקס ישראל; עו"ד גיל ברנדס, שותף במשרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר.

קיץ ידידותי

אמנם רשמית אנחנו עוד בעיצומו של האביב, אבל במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית הקדימו (בצדק אולי) להכריז על בואו של הקיץ, ובסוף השבוע שעבר קיים המקום את אירוע פתיחת העונה ובראשו - גיוס כוחות חדשים למועדון ידידי המוזיאון. בערבו של יום אביבי, הגיעו למקום כמאתיים מוזמנים ומוזמנות חברי המועדון ואורחיהם שנהנו מקוקטייל קייצי וממופע של יוני רכטר, חבר עמותת המויזאון, שיש לו קשר משפחתי נוסף למקום, היות שאביו, האדריכל יעקב רכטר, הוא שתכנן את המבנה.

פתחו את העונה באווירה תרבותית: עדי ודורון סב"ג, יו"ר ובעלי ORS ואספן אמנות; אתי ומיקי קני, מנכ"ל איסטרוניקס; שופטת בית המשפט המחוזי שושנה אלמגור ובעלה עו"ד עמיר אלמגור; ללייה ומנחם קלי, מייסד קבוצת קלי; משה פדלון, ראש עיריית הרצליה; יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה; אילן גרינבוים, נשיא ישראלינק; זוהר גילון, תמר ונצ'רס; ד"ר איה לוריא, האוצרת הראשית ומנהלת המוזיאון; חגית אוזן בכר, חברת ועד המוזיאון ואחרים.

יהודית ורוני קצין שגם הם ידידי המוזיאון לא הגיעו בשל נסיעת עסקים, אולם הם החליטו לקיים מסיבה בביתם לטובת הקמת תערוכות חדשות במוזיאון. במסיבה זו נאספו מעל 60 אלף שקל.