לא רק קימברלי קלארק: גם סנו מייקרת את מוצרי הנייר

ההתייקרות לצרכן תורגש בכיס כבר בתחילת השבוע הבא, כאשר ככל הנראה גם כאן מדובר במוצרים כמו נייר טואלט, נייר סופג וטישו • המותג של סנו בקטגוריות הללו נקרא "סנו סופט"

הלוגו של סנו / צילום: יחצ
הלוגו של סנו / צילום: יחצ

גל התייקרויות: אחרי שספקית מוצרי הנייר קימברלי-קלארק הודיעה לקמעונאים על עליית מחירים בשיעור של 10%, ל"גלובס" נודע גם חברת סנו צפויה לעדכן מחר (ד') את רשתות השיווק על התייקרות מוצרי הנייר שלה.

ההתייקרות לצרכן תורגש בכיס כבר בתחילת השבוע הבא, כאשר ככל הנראה גם כאן מדובר במוצרים כמו נייר טואלט, נייר סופג וטישו. המותג של סנו בקטגוריות הללו נקרא "סנו סופט". לפי הערכות של קמעונאים, ההתייקרות במחיר לצרכן תנוע בין 9%-12% בממוצע.

בקימברלי-קלארק ההעלאה מתייחסת למותגים המרכזיים של החברה: לילי, מולט וניקול. משיחות עם רשתות שיווק עולה כי מדובר בהתייקרות ראשונה של מוצרי החברה מאז ימי המחאה החברתית ב-2011.

ומדוע הספקיות מבצעות את העלאות המחירים? לטענת קימברלי-קלארק, ההתייקרות מתבצעת עקב עלייה במחירים של חומרי הגלם, ובראשם עלייה מתמשכת של כ-50% במחיר התאית, שהחלה בחודש ינואר 2018 ולא נעצרת. כלל הלקוחות הגדולים בשוק כבר אישרו את העליה לחודש יוני.

בסנו, לעומת זאת, סירבו להתייחס לטענות לגופן, ומסרו כי "ענייניה העסקיים של החברה מנוהלים במישרין עם הגורמים הרלוונטיים".

עם זאת, לפי נתוני סטורנקסט, נתח השוק הכספי של קימברלי-קלארק מכלל שוק מוצרי הצריכה עמד בתום השליש הראשון של 2018 על 2.4%, וזאת בזכות עלייה של 0.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

סנו, שלפי נתוני סטורנקסט היקפי המכירות של גדולים מעט של המתחרה, אוחזת בנתח שוק של כ-2.7% בשליש הראשון של 2018, עם ירידה של 0.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, כלל קטגוריית מוצרי הנייר עלתה בשיעור של 3.4% בשליש הראשון, וזאת ביחס לשליש הראשון ב-2018.

ואולם, הגידול במכירות הכספיות מאפיין את כל השוק. כלל שוק מוצרי הצריכה רשם גידול כספי של קרוב ל-3% בשליש הראשון של השנה, שמהווה תוספת של כ-284 מיליון שקל במכירות כספיות. לא רק הגידול מאפיין את השוק כולו, כי אם גם ההתייקרות. כך, מדד המחירים של סטורנקסט מצביע על התייקרות בשיעור של 0.7 נקודות, שעד היום הוסבר באמצעות מעבר למוצרי פרימיום, אך במקרה של קימברלי-קלארק, מדובר דווקא בהתייקרות של מוצרי צריכה בסיסיים.

מקימברלי-קלארק ישראל נמסר: "קימברלי-קלארק מחויבת להציע לצרכנייה את המוצרים הטובים ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר. בשל עלייה יוצאת דופן ומתמשכת בעלות חומרי הגלם בכל העולם - ובפרט תאית, הרכיב המרכזי במוצרי הנייר שלנו - אנו נאלצים לבצע עדכון במחיר המכירה לקמעונאים במותגי הנייר. בשלושת המותגים המרכזיים (לילי, מולט, ניקול) השארנו מוצר גליל כפול ללא שינוי מחיר לקמעונאי.

"ברצוננו להדגיש כי גם לאחר עדכון מחיר המכירה לקמעונאים, קימברלי-קלארק עדיין סופגת את מרבית העלייה בעלות חומרי הגלם. עדכון זה ייושם ביוני 2018. המחיר הסופי לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאי בלבד".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988