נעילה ירוקה בארה"ב; מחיר הנפט עלה ב-2.5%

הסכנה למשבר באיטליה ממשיכה לאיים על שאר השווקים • סקטור האנרגיה זינק ב-3.2%

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid

אחרי נעילה שלילית בוול סטריט, המסחר בארה"ב ננעל היום (ד') במגמה חיובית. באסיה המסחר נסגר ירידות שערים, ובאירופה המסחר ננעל בעליות.

 

מחירי הנפט עולים לאחר שסעודיה, מדינות OPEC ויצרניות נפט נוספות הודיעו כי הן יעמדו בהסכם הגלובלי להורדת האספקת הנפט עד סוף השנה אך הן מוכנות לעשות הכנות הדרגתיות כדי לקזז מחסור בהצע. בתגובה עולה מחיר הנפט ב-2.5% ל-68.34 דולר לחבית. מדד סקטור האנרגיה (SPDR) עלה ב-3.1% וכעת מדובר ביום הטוב ביותר במדד מאז ה-10 באפריל. גם מניות האנרגיה מזנקות: אקסון  ושברון .  

איטליה לקראת משבר פוליטי מה שמערער את יציבות השווקים האירופאים. כלכלת איטליה היא השלישית בגודלה בגוש האירו והמצב מטיל בספק את הישארותה. באסיפה השנתית של הבנק אמר נגיד הבנק המרכזי של איטליה איגנזיו ויסקו כי כל מהלך שיחליש את מצבה הפיננסי של המדינה עלול לפגוע באמון [הציבור] ובתוצאותיהן של שנים של רפורמות רבות-ערך. 
המבוי הסתום, שנוצר בעקבות החלטתו של הנשיא סרג'ו מטרלה בתחילת השבוע למנוע את הקמתה של ממשלה אירוסקפטית, חידש את החששות הישנים באירופה שאיטליה - שחובותיה מגיעים ל-2.3 טריליון אירו ושכלכלתה חולה באופן כרוני - עלולה לגרום למשבר קיומי נוסף בגוש האירו.

קרן אקסלמד הובילה השקעה של 17 מיליון דולר בחברת סטרטה, המשווקת את המוצר Xtrac לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו ואקזמה. שווי הפעילות לפי העסקה עמד על 20 מיליון דולר לפני הכסף. לאחר הסגירה ובמחיר המניה הנוכחי, תהיה החברה הממוזגת שווה כ-55 מיליון דולר. לאחר העסקה תחזיק אקלמד 50% מן החברה. אקסלמד רוכשת את הפעילות במטרה להפוך אותה לפלטפורמה שיווקית למוצר הקיים לצד מוצרים נוספים.

סלקום , שנסחרת הן בתל אביב והן בוול סטריט, פרסמה הבוקר דוחות מאכזבים, ובישראל רשמה ירידות. הכנסות החברה הסתכמו ב-933 מיליון שקל, בהשוואה ל-959 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 2.7%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-701 מיליון שקל, בהשוואה ל-739 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 5.1%. הרווח התפעולי הסתכם ב-45 מיליון שקל, בהשוואה ל-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 32.8%. ברבעון הראשון של 2018, מצבת המנויים של סלקום בתחום הטלוויזיה גדלה בכ-14,000 בתי-אב נטו, ובסוף הרבעון יש לה 184 אלף לקוחות.

בגזרת המאקרו:

בשעה 21:00 פורסם ספר הבז', שסוקר את ביצועי הכלכלה האמריקאית ב-12 המחוזות בהם יש לפרדרל ריזרב נציגויות ומחוזות אלה אמורים לייצג נאמנה את הכלכלה האמריקאית. כך, לפי הפד הצמיחה של ארה"ב עולה במתינות מסוף אפריל ומציבה את הבנק המרכזי על מסלול להעלאת הריבית בחודש הבא. היום התפרסמו נתוני השוואת הערכים של טובין ביבוא ויצוא, שעמדו על 68.2 מיליארד. הצפי להפרש היה 71.2- מיליארד. הנתון מעיד על כך שבחודש האחרון היבוא לארה"ב היה גדול מהיצוא. 

נתוני התעסוקה (להוציא במגזרי החקלאות והממשלה) גם פורסמו היום ועמדו על 178 אלף מועסקים - נמוך הצפי שהיה ל-191 אלף מועסקים.