בנק אגוד | בלעדי

"רשות ההגבלים פסלה המיזוג עם אגוד בנימוקים רופסים"

במכתב שהגיע לידי "גלובס" תוקף פרשר את החלטת הרשות שלדבריה המיזוג יפגע בתחרות ממילא מועטה במערכת הבנקאית • "הטענה שמיזוג עם אגוד היה מכרסם כביכול ברצון שלנו להמשיך ולהתחרות, תוך פגיעה במצבו של הצרכן מקוממת"

אלדד פרשר / צילום: שלומי יוסף
אלדד פרשר / צילום: שלומי יוסף

"הודעת רשות ההגבלים, גם אם היתה צפויה וקבועה מראש, היתה מאכזבת במיוחד לנוכח הנימוקים הרדודים ש'הסבירו' אותה. כל מי שיש לו היכרות מינימלית עם המערכת הבנקאית יודע היטב כי מזרחי-טפחות הוא הבנק התחרותי ביותר בישראל. לכם, עובדי ומנהלי הבנק שחיים את התחרות ברמה יומיומית, בוודאי שלא צריך להסביר את רפיסות נימוקיה של הרשות", כך כתב מנכ"ל מזרחי טפחות אלדד פרשר במכתב לעובדי הבנק בעקבות החלטת רשות הגבלים עסקיים לפסול את רכישת בנק אגוד ע"י מזרחי טפחות.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" תוקף פרשר את החלטת הרשות שלדבריה המיזוג יפגע בתחרות ממילא מועטה במערכת הבנקאית, וזאת בהמשך לתגובה חריפה שפרסם הבנק. "הטענה שמיזוג עם אגוד היה מכרסם כביכול ברצון שלנו להמשיך ולהתחרות, תוך פגיעה במצבו של הצרכן מקוממת ומתעלמת למעשה מה-DNA ומהתרבות הארגונית של מזרחי-טפחות", כותב פרשר.

לצד הביקורת פרשר מעביר מסר מרגיע לעובדים ולפיו פסילת המיזוג לא תפגע בהמשך תוכניות הצמיחה של הבנק: "למזרחי-טפחות יש תוכנית אסטרטגית מובנית וברורה, שהשגת יעדיה תבטיח המשך צמיחה, גם ללא עסקת אגוד. התוכנית מלווה אותנו עוד לפני שנרקמה עסקת אגוד ותמשיך להיות רלבנטית גם לאחר פסילת העסקה, ואולי אף ביתר שאת. אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון, ורואים זאת בנתונים המספריים".

כזכור, בשבוע שעבר פסלה רשות ההגבלים את המיזוג. בעלי השליטה באגוד משפחות לנדאו, מנור וד"ר יעל אלמוג זכאי צפויים לערער על ההחלטה.