הרשת החברתית: קשר קבוצת מכבי חיפה עובר לנדל"ן

וגם: שיתוף-פעולה חינוכי בין ישראל וספרד, ומודי כידון מאמין במרכזים מסחריים

אליסטר בורט / צילום: חיים פרנקל, ביזמקס
אליסטר בורט / צילום: חיים פרנקל, ביזמקס

חינוך מחדש: ישראלים וספרדים מאמינים שמשתלם להשקיע בחינוך

כנס טכנולוגיות בעולם החינוך - אד-טק - נערך ביום רביעי שעבר באולם Be All בתל-אביב. בכנס, אותו יזם מרכז החדשנות של מטח - MindCET בשיתוף אוניברסיטת IE למנהל עסקים במדריד, לקחו חלק נציגי התחום בהם: אבי ורשבסקי מנכ"ל MindCET ואיציק דנציגר היו"ר; מנואל גומז אסבו, שגריר ספרד בישראל; היזם יוסי ורדי; פרופ' אוריאל רייכמן, מייסד המרכז הבינתחומי; מונטסראט גומנדי, סגנית מנהל החינוך ב- OECD; לוסיה פיגאר, לשעבר שרת החינוך של ספרד ומנהלת החדשנות באוניברסיטת IE ודייגו דל אלקזר, סגן נשיא האוניברסיטה; חיים טייכהולץ, סגן נשיא להנדסה באלביט; יוסי חיות, מנהל חדשנות חינוכית ב- WIX; ואחרים. ורשבסקי ציין בכנס כי "בשלוש השנים האחרונות חל גידול של עשרות אחוזים בהשקעות בתחום האד-טק האירופאי, כאשר כיום מדובר בכחצי מיליארד אירו בשנה", הוא אמר.

במקום נערכה תחרות סטארט-אפים בה זכה הסטארט-אפ הישראלי Sense, ובראשו ד"ר רונן טל בוצר. הפתרון אותו הוא מציע הוא שימוש בבינה מלאכותית לקבלת משוב חינוכי מותאם אישית. הפרס בו הוא זכה - קבלה לתוכנית היזמות של אוניברסיטת IE במדריד והצגתו במסגרת כנס האד-טק הבינלאומי שייערך בספרד באוקטובר.

דייגו דל אלקז, אבי ורשבסק, אוריאל רייכמן ולוסיה פיגאר (צילום: אמיר יעקבי)

דייגו דל אלקז, אבי ורשבסקי, אוריאל רייכמן ולוסיה פיגאר / צילום: אמיר יעקבי
 דייגו דל אלקז, אבי ורשבסקי, אוריאל רייכמן ולוסיה פיגאר / צילום: אמיר יעקבי

השר הבריטי לענייני המזה"ת קופץ למתחם לגברים חרדים

אל מתחם העסקים והחדשנות ביזמקס, הפונה לגברים חרדים, ואל מרכז התעסוקה החרדי כיוון, הגיעו ביום חמישי אליסטר בורט, השר הבריטי לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה שביקר בארץ, ושגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי. את ההסברים העניקו להם המארחים איציק קרומבי, מנכ"ל ביזמקס; עו"ד אברהם יוסטמן' סמנכ"ל קרן ק.מ.ח ויחיאל אמויאל מנכ"ל כיוון. 

בורט ציין במהלך הביקור כי הוא מתרשם בעיקר מהברק בעיניים של הצוות ואמר כי מדובר מבחינתו במודל לחיקוי. "היכולת לאפשר לקהילה לשמור על אורח החיים שלה היא מטרה חשובה, לא רק בשביל הקהילה עצמה אלא לכלל האוכלוסיה. בתפקידי כשר אני פוגש הרבה קהילות ברחבי העולם, ואני מייחס חשיבות רבה ליכולת ולחופש של כל אחד לבחור את אורח החיים שלו", הוא הדגיש.

אמנם מדובר במתחם הפונה בהצהרה לגברים, אולם הביקור, יש לציין, לא התנהל על טהרת המין הגברי בלבד, ולקחו בו צוות גם נשות הצוות - יערה קסנר, עוזרת השגריר וניקולה רייני, האחראית על תהליך השלום במזרח התיכון בשגרירות בריטניה

אברהם יוסטמן, אלייסטר בורט, דיוויד קוורי ואציק קרומבי (צילום: חיים פרנקל ביזמקס)

מאור בוזגלו "פותח משרד" ברחובות

בזמן שקשר מכבי חיפה בכדורגל, מאור בוזגלו, מחלים מפציעה ממושכת וממתין להצעה מצד המועדון שיחתים אותו לעונה נוספת, הוא מוצא לו זמן להשקיע גם בזירות אחרות.

בוזגלו, והזמר ליאור נרקיס, הצטרפו גם הם לטרנד ההשקעה במשרדים, וחתמו (בנפרד) על עסקאות שכאלו. את המשרדים רכשו השניים במגדל הורוביץ שבמתחם העסקים פארק הורוביץ, בצפון רחובות. הבניין, אותו בונה קבוצת פרשקובסקי, צפוי לכלול קומת מסחר, שבע קומות משרדים וחניון תת-קרקעי, בשטח כולל של 13,500 מ"ר.

אלון ראובן, משווק הפרויקט, מדווח כי נרקיס ובוזגלו רכשו את המשרדים ששטחם 122 מ"ר בשווי מוערך של כ-1.2 מיליון שקל כ"א - לצורכי השקעה בלבד. את פרשקובסקי ייצגו בעסקאות עוה"ד ניר אדרי ואבי בן משה ממחלקת הנדל"ן במשרד יוסי לוי ושות'. לצורך מעמד החתימה התקבצו ונפגשו בן משה; יזם הנדל"ן אסף קמרי; ועדיה פרשקובסקי, היועצת המשפטית של קבוצת פרשקובסקי.

נזכיר, כי לפני כחצי שנה דיווחנו כאן על כוכב הפועל באר שבע ושחקן נבחרת ישראל מאור מליקסון, שרכש משרד בפארק המדע בנס ציונה, בכמיליון עד 1.2 מיליון שקל, בפרויקט "יובלים קמפוס לעסקים" שמקימה קבוצת יובלים.

צילום: אבי בן משה, אסף קמרי, עדיה פרשקובסקי, מאור בוזגלו ואלון ראובן (צילום: ישראל הדרי)

אבי בן משה, אסף קמרי, עדיה פרשקובסקי, מאור בוזגלו ואלון ראובן  / צילום: ישראל הררי
 אבי בן משה, אסף קמרי, עדיה פרשקובסקי, מאור בוזגלו ואלון ראובן / צילום: ישראל הררי

מודי כידון מגלה עמידות למסחר מקוון 

מודי כידון, כך נראה, ממשיך להאמין במרכזים מסחריים מסוג זה, חרף התחזקות מגמת הרכישות אונליין. לטענתו, כל עוד מדובר בשוק האמריקאי, מצבם של מרכזי הקניות הפתוחים (בניגוד לקניונים), טוב ואף מבטיח. לדבריו של כידון הם מגלים, וימשיכו לגלות, "עמידות גם לעולם המסחר המקוון". 

כידון ויניב מלמוד, בעלי קרן אלטו (ALTO קרנות נדל"ן), מציינים את רכישת הנכס ה-60 של הקרן המשקיעה בנדל"ן מניב ארה"ב, כשהפעם מדובר במרכז קניות הממוקם בגילברט, אריזונה.

עבור הנכס, המשתרע על-פני כ-26 אלף מ"ר, שילמה קרן אלטו 51.4 מיליון דולר. עוד נמסר כי הנכס נבנה בשנת 2005 ונמצא בסמוך למספר יעדי קניות אחרים, וכרגע פועלות בו כמה רשתות מוכרות בהן: Bed Bath and Beyond, וונדי'ס ועוד.

מודי כידון / צילום: איל יצהר
 מודי כידון / צילום: איל יצהר

תרבות לכולם

ביום שישי בצהריים נערך באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, אירוע ההתרמה השנתי של עמותת אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם). בתוכנית האמנותית: הופעה של דני סנדרסון, גידי גוב, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר ומזי כהן. 

את לחיצות הידיים בכניסה העניקו וקיבלו עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט והמנכ"לית ענת גורן. הם קיבלו את פניהם ופניהן של: סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי; אירית איזקסון, יו"רית הבנק הבינלאומי; רונית בן בסט, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Team8 וחברת המועצה הציבורית של אלו"ט; נורית כהן, נציבת תלונות הציבור ב-CAL וחברת המועצה הציבורית; איקה אברבנאל, בעלי אינטרגרטיקה ולשעבר סמנכ"ל משאבי אנוש בטבע; יעקב חן, סמנכ"ל הכספים של דלתא; ענת ושמואל פרנקל, יו"ר בית ההשקעות אפסילון; אמנון וטלי פלץ בעלי טבורית ועינת קסוטו-שפי ומרגלית שני, לשעבר מנכ"ליות אלו"ט. 

את הקהל ריגשה יעל יוספסברג, אמו של מיכאל בן ה-13 שנמצא על הרצף האוטיסטי. האם סיפרה על מקרה שארע באחרונה ובו נאלצה לעזוב קונצרט שמיכאל חובב המוזיקה הקלאסית חיכה לו, עקבתלונות הקהל. יעל קראה לכל אולמות המופעים הציבוריים לנסות ולסייע בעידוד הסובלנות כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים.

ענת גורן ואיקה אברבנאל (צילום: שיר בן אמיתי)

ענת גורן ואיקה אברבנאל / צילום: שיר בן אמיתי
 ענת גורן ואיקה אברבנאל / צילום: שיר בן אמיתי