נעילה ירוקה בת"א; מניות הטכנולוגיה משכו את המדדים

קלארידג' תשקיע 30 מיליון ד' בחברת אבטחת הסייבר של אלביט • אלביט מערכות עלתה בלמעלה מ-1.5% • פרטנר וסלקום רשמו ירידות משמעותיות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל אביב ננעלהיום (ג') במגמה חיובית לאחר כמה שעות של תנודתיות, זאת לאחר הסגירה החיובית אתמול והנעילה החיובית בבורסות ניו יורק. 

 

מאז פרסום דוח התעסוקה ונתוני האבטלה בארה"ב ביום ו', האווירה בשווקים חיובית, והמסחר ברחבי העולם מתנהל במגמה חיובית. שיעור האבטלה בחודש מאי ירד מ-3.9% ל-3.8%, וזאת בניגוד לתחזית כי לא יחול שינוי. נציין כי בפעם האחרונה ששיעור האבטלה היה כה נמוך הייתה שנת 2000, עת עמד שיעור האבטלה גם כן על 3.8%. תוספת המשרות בחודש מאי בנטרול השפעת גיוס העובדים בחקלאות חוותה צמיחה משמעותית והיא הסתכמה על 223 אלף, וזאת לעומת תחזית ל-189 אלף. כמו כן, השכר השעתי הממוצע בחודש מאי עלה ב-0.3% לעומת תחזית לעלייה של 0.2%. 

אינטרנט זהב  הודיעה על כוונתה לצאת לגיוס הון שיגיע בדילול מלא מ-110 מיליון שקל. בנוסף ביקשו החברות המחזיקות בשליטה בבזק להקטין את שיעור ההחזקה שלהם ל-35%. בינתיים דיווחה מדרוג כי היא מורידה את דירוג האג"ח בשתי דרגות, מ-Baa1 ל-Baa3, דרגה אחת מעל רמה של אג"ח זבל, ומותירה את הדירוג תחת בחינה עם השלכות שליליות, כך שהמשמעות היא שתיתכן הורדת דירוג נוספת בעתיד. 

קלארידג' תשקיע 30 מיליון ד' בחברת אבטחת הסייבר של אלביט: שלוש שנים לאחר שאלביט מערכות  הקימה חברה בת לתחום הסייבר - סייברביט - היא מכניסה שותף לעסקי החברה הבת. סייברביט דיווחה אתמול על השקעה של 30 מיליון דולר מקרן ההשקעות קלארידג' ישראל, וציינה כי ההשקעה נועדה להאיץ את צמיחת החברה ולתת מענה לביקוש הגובר למוצריה [להרחבה].

חברות הסלולר הגדולות, פרטנר , סלקום  ופלאפון, פרסמו את הדוחות הכספיים שלהן לרבעון הראשון ומראות כי הכנסותיהן משירותי סלולר ממשיכות לרדת [להרחבה].

דוחותיה הכספיים של מידאס השקעות  לרבעון הראשון של השנה, שפורסמו בשבוע שעבר, חשפו כי חברת הנדל"ן הקטנה תתקשה לעמוד בתשלום קרן וריבית האג"ח הקרוב שלה למחזיקי סדרה ב', בהיקף של כ-19 מיליון שקל, הצפוי בחודש יולי הקרוב. סך היקף סדרה זו כ-36 מיליון שקל [לקריאה נוספת].