הסטארט-אפ השקט היילו נחשף: שבב חדש ל-Deep Learning

החברה הודיעה על גיוס 12.5 מיליון דולר • זהר זיסאפל משמש כיו"ר החברה

מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ"ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין, וה-CTO אבי באום / צילום
מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ"ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין, וה-CTO אבי באום / צילום

חברת הסטארט-אפ הישראלית Hailo חשפה היום לראשונה את פעילותה, במסגרת הודעתה על השלמת סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 12.5 מיליון דולר. החברה פיתחה שבב מחשב deep learning, בעל יכולות עיבוד ביג דאטה, המשובץ במכשירי קצה. המוצר נחשף היום אבל יגיע לשוק במחצית 2019.

בין המשקיעים בחברה: זהר זיסאפל המשמש כיו"ר החברה, אשר השקיע גם את השקעת הסיד הראשונית, קרן OurCrowd, מנכ"ל חברת דלק מוטורס גיל אגמון, קרנות ההשקעות בטכנולוגיות רכב Maniv Mobility ו-Next Gear - הקרן הנלווית לאקסלרטור טכנולוגיות הרכב Drive. מאז הקמתה גייסה היילו כ-16 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה אור דנון אומר מסביר כי הסודיות בה עטפה את עצמה החברה נובעת מהשאיפה להקדים חברות ענק המנסות להגיע להישג, עליו מכריזה כעת היילו: "כולם מבינים שבינה מלאכותית היא העניין העיקרי כיום, אבל המעבדים הקיימים לא מתאימים לטפל בבעיות בתחום זה. אנחנו מאמינים שהפיתרון הוא ברמת הארכיטקטורה - לשנות את איך שהמחשב בנוי: לא סט כללים אלא חשיבה אינטואיטיבית מבוססת הרבה מאוד נתונים, וזה דורש רמה אחרת של תכנון הרכיב".

לדברי דנון, שוק הרכב הוא השוק העיקרי אליו מכוונת החברה את המוצר: "מערכת הנהיגה צריכה לקלוט כמויות אדירות של מידע ולעבד אותו במהירות, וזה שימוש שמתאים מאוד לדיפ לרנינג". לדבריו יכול השבב החדש להחליף "חדר שרתים שלם", שמכוניות אוטונומיות בשלבי ניסוי נושאות כיום בתא המטען. "הטכנולוגיה שלנו מאוד יעילה לשימושים במוצרי קצה, שצריכים ביצועים גבוהים במחיר נמוך וזו דרישה שמגיעה מכל התעשייה".

דנון מציין כי להיילו יש כבר שיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום הרכב, וגם בתחומים נוספים עתירי נתונים כמו מצלמות חכמות, מערכות אבטחה, בתים חכמים, רחפנים וטלוויזיות חכמות וכן פלטפורמות אינטרנט של הדברים ( (IOT, AR ו-VR. "שוק הרכב הוא שוק גדול אבל ההשלכות של השבב החדש רחבות הרבה יותר ואנחנו מקווים להפוך לשחקן משמעותי בשוק".

בצוות המוביל של היילו גם ה-CTO אבי באום ומנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין. אור דנון הוא חתן פרס ביטחון ישראל ובוגר תכנית "תלפיות" והוא שירת ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין טרם הקמת החברה. אבי באום, גם הוא בוגר היחידה הטכנולוגית שהיה לאחר מכן CTO והארכיטקט הראשי במרכז הפיתוח של טקסס אינסטרומנטס בישראל. הדר צייטלין, בוגרת תכנית "תלפיות" וזכתה בפרס הרמטכ"ל למצוינות טכנולוגית. יוזם החברה ומייסדה, חתן פרס ביטחון ישראל אל"מ (מיל) רמי פייג ז"ל, מצא את מותו בתאונת טביעה לפני כשנה. בסיועו של זיסאפל החברה התאוששה והצליחה להמשיך ולהתקדם. החברה שהוקמה ב-2017 מעסיקה כ-30 עובדים וממוקמת בתל אביב.

זהר זיסאפל, יו"ר Hailo, אמר: "אנו עדים בשנים האחרונות למהפכה המתחוללת בעולם הרכב, עם כניסה מהירה של שחקנים וטכנולוגיות חדשות לשוק. המוצר שהיילו מפתחת צפוי להיות רכיב מפתח במהפכה זו, שבינה מלאכותית היא אחת מאבני היסוד שלה. החברה יכולה להתחרות על היעדים השאפתניים והמעניינים בעולם הטכנולוגיה כיום: מכונית מקושרת ומכונית אוטונומית".

אלי ניר, שותף השקעות בכיר ב-OurCrowd, אמר: "אנו משוכנעים שהצורך המקיף בשוק, הטכנולוגיה פורצת הדרך של היילו והצוות הייחודי יאפשרו לחברה להביא את מהפכת ה-deep learning למכשירי קצה".

ענף הרכב, המהווה את אחד משווקי היעד המרכזיים של Hailo, עובר מהפכה רחבת היקף ומאמץ במהירות שיטות deep learning בכדי לאפשר פיתוח מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ויישומי נהיגה אוטונומית שדורשים חישה של הסביבה. על פי חברת המחקר IC Insights, סך המכירות של שבבים למכוניות ולכלי רכב אחרים צפויות להסתכם ב-42.9 מיליארד דולר בשנת 2021, לעומת 22.9 מיליארד דולר בשנת 2016. התשתית הקיימת של מעבדים שפותחו עבור מטרות כלליות אינה מסוגלת להריץ אלגוריתמים עתירי חישוביות של deep learning ההכרחיים ליישומי רכב אלה. המעבד של היילו צפוי לספק את פריצת הדרך הנדרשת בהיבטים של צריכת הספק, פיזור חום, שטח ועלות, ויהיה מוצר שיתאים לייצור המוני.