גם יהושע TBWA פורש ממכרז הפרסום של הדואר

הסיבה: בדואר ישראל צפויים לייחד משאבים פרסומיים לא מבוטלים לקידום שירותי בנק הדואר, מה שעלול לשים בניגוד אינטרסים תקציב אחר של המשרד - בנק דיסקונט

יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: איל יצהר
יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: איל יצהר

מה שהתחיל כטפטוף, הולך ומסתמן כשיטפון: ל"גלובס" נודע כי גם  משרד הפרסום יהושע TBWA פורש מהמכרז על תקציב הפרסום של דואר ישראל. סיבת הפרישה של המשרד היא ההבנה כי בדואר צפויים לייחד משאבים פרסומיים לא מבוטלים לקידום שירותי בנק הדואר, מה שעלול לשים בניגוד אינטרסים תקציב אחר של המשרד - בנק דיסקונט

כזכור, שלשום (ב') פרש מהמכרז משרד הפרסום מקאן תל-אביב, שהבין כי הטיפול שלו בתקציב קבוצת לאומי עלול להוות ניגוד אינטרסים לתקציב הדואר.

נראה כי ההבנה של חלק ממשרדי הפרסום כי תקציב בנק עלול לעמוד בניגוד אינטרסים עם תקציב הדואר, חלחלה לאחר סיומו של השלב הראשון בו הוגשו המסמכים ובמעבר לשלב המצגות, אחרי שהבריף שניתן למשרדים התמקד בבנק הדואר.

למעשה, כמעט לכל המשרדים שבחרו להתמודד על תקציב הדואר יש תקציבי בנק: אדלר-חומסקי מטפל בתקציב בנק הפועלים, וראובני-פרידן מטפל במזרחי טפחות. גם לגליקמן-שמיר-סמסונוב, שמטפל כיום בתקציב רשות הדואר ונחשב אהוב מאוד על החברה, יש תקציב בנק - הבינלאומי, אך ההתקשרות בין הצדדים עומדת לבוא לידי סיום, והבנק מתעתד לצאת למכרז חדש, כך שלמעשה גליקמן ושמעוני-פינקלשטיין הם היחידים מהעולים לשלב הבא שלא מתמודדים עם אפשרות של ניגוד אינטרסים אפשרי.

רשות הדואר עצמה נגעה בבעייתיות שעלולה להיווצר עם שירותים פיננסיים אבל יותר בהיבטים הדיגיטליים. כפי שנחשף ב"גלובס", בדואר התעתדו שלא להעביר את מקאן לשלב הבא וקראו להם לשימוע כבר בשלב הראשון, בגלל שהם מטפלים בבנק הדיגיטלי פפר ובכרטיס הנטען של בנק לאומי.

ממשרד הפרסום יהושע TBWA נמסר בתגובה: "בשלב התחלת גיבוש הפתרונות לבריף דואר ישראל הגענו למסקנה שהפתרונות שאנו נדרשים להציג עשויים לעמוד בסתירה לפעילותנו עם בנק דיסקונט. מכיוון שכך הודענו לדואר ישראל על פרישתנו המיידית מהמכרז. אנו מאחלים להם בהצלחה".