יוטיוב במתח: אינסטגרם שוקלת להיכנס בגדול לתחום הווידאו

אינסטגרם תשיק בקרוב פיצ'ר שיאפשר למשתמשים לפרסם סרטוני וידאו ארוכים באורך של עד שעה, במקום סרטונים באורך של עד דקה בלבד • הצעד של אינסטגרם מגיע בתקופה בה גם פייסבוק, שאינסטגרם נמצאת בבעלותה, עוברת להתמקד יותר בתוכן וידאו

אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אינסטגרם תשיק בקרוב פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשים לפרסם סרטוני וידאו ארוכים, באורך של עד שעה, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". הגורמים שסיפרו על תוכניותיה של אינסטגרם ציינו כי החברה עדיין בונה את הפיצ'ר, ולכן הפרטים עדיין לא סופיים. עד היום אינסטגרם אפשרה למשתמשים לפרסם סרטונים באורך של עד דקה בלבד.

לפי הדיווח, בשבועות האחרונים אינסטגרם אף קיימה שיחות עם יוצרי תוכן וחברות שונות במטרה לרתום אותם לייצר סרטונים ארוכים עבור הפלטפורמה החדשה שתשולב באפליקציית אינסטגרם.

הצעד של אינסטגרם מגיע בתקופה בה גם פייסבוק, שאינסטגרם נמצאת בבעלותה, עוברת להתמקד יותר בתוכן וידאו, כשהשינוי מסייע לה לשלב גם מודעות וידאו בפלטפורמה. מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, אף אמר לאחרונה כי הווידאו הוא "מגה-טרנד".

בפברואר נשאלה מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, האם היא מודאגת מהשאיפות של המתחרה פייסבוק בתחום הווידאו. וייציצקי עקצה את פייסבוק בתגובה וענתה כי הרשת החברתית צריכה "לחזור להתמקד בתמונות של תינוקות".

פייסבוק רכשה את אינסטגרם ב-2012 תמורת מיליארד דולר, ולאפליקציה יש היום מעל 800 מיליון משתמשים פעילים בחודש.