העליון החליט שלא להרחיב את צו העיקול נגד קופיקס

אימפופיקס, ספקית של קופיקס שתבעה אותה, דרשה להרחיב את היקף העיקול הזמני נגדה  מ-1.7 מיליון שקל ל-6 מיליון, "לכל הפחות" • מתכוונת לפנות שוב לביהמ"ש בטענה כי ההסכמות של קופיקס עם רמי לוי מאיימות על ההסכם עמה

אנחת רווחה עבור קופיקס  במאבק מול הספקית שתובעת אותה: בית המשפט העליון דחה את הערעור של אימפופיקס, שדרשה להרחיב את היקף העיקול הזמני נגד קופיקס מ-1.7 מיליון שקל ל-6 מיליון שקל, "לכל הפחות".

שופט העליון ניל הנדל הפנה את התובעת להחלטתו של בית המשפט המחוזי וקבע כי "דין בקשת רשות הערעור להידחות אף ללא צורך בתשובה", והבהיר כי "עיקול על כל הסכום המבוקש עלול להביא לשיתוקן המלא והמיידי של אורבן קופיקס וסופר קופיקס, ונכון לעת הזו נראה כי יש לצמצם את העיקול לסכום המתייחס לחובות העבר".

ואולם, כיפופי הידיים בין קבוצת קופיקס לספקית הכוסות ומוצרי הפלסטיק שלה טרם הסתיימו, והם נמשכים גם מחוץ לכותלי המשפט. בשוק מעריכים כי מדובר בניסיונות להרתיע את שותפתה החדשה של הרשת - חברת רמי לוי - מלרכוש 30.01% נוספים מהקבוצה.

כך, אימפופיקס טוענת כי "על-פי הסכם משנת 2016, חברת קופיקס התחייבה לרכוש מאיתנו את מוצרי הנון-פוד לפי מנגנון מחיר הזול ביותר", וכי היא "העמידה מלאים בהיקפים של מיליוני שקלים וקיבלה עקב כך זכות ראשונים באם מחירה יהיה זול יותר לאותו מוצר ובאותה איכות". כעת טוענת החברה, בדברים שמסרה ל"גלובס", כי ההסכם הזה בוטל עם כניסתו של רמי לוי לקופיקס, "בלא שניתן כל הסבר לכך".

עוד היא טוענת כי בעודה מאיימת על נציגים של קופיקס כי בכוונתה לפנות לבית המשפט, הגיעו השתיים להסכמות וחתמו על הסכם חדש למשך 5 שנים, שכולל מכירת מוצרי פלסטיק רק לטובת בתי הקפה ולא לסופרמרקטים, בניגוד לעבר.

אימפופיקס טוענת כי אחד התנאים לכניסתה של חברת רמי לוי לשותפות בקופיקס הוא העברת כל הרכש של החברה לידיו, וזאת במה שמוגדר "בתנאי שוק", כלומר, שיאפשר לה ליהנות מתנאי הסחר של לוי מול הספקים שעובדים עם הרשת. היא חוששת כי התנאי הזה עשוי לערער או לפגוע בהסכמים הקיימים עמה, וצפויה לפנות לבית המשפט עם הטענות בנושא כבר בימים הקרובים.

ואולם, בסביבת קופיקס טוענים כי מדובר בפרשנות שגויה להסכם, וכי אין קשר בין המוצרים שנרכשים מאימפופיקס, שהם "מוצרים מתכלים", לבין הסחורה שלוי משפר את מחירה במסגרת תנאי הסחר שלו, שכן מדובר במוצרים שמותאמים לבתי הקפה.

כמו כן, הם טוענים כי אם המחיר של אימפופיקס יהיה הזול ביותר, גם ביחס לשירות ולאיכות, שיתוף-הפעולה יימשך. עם זאת, ברור כי ההתנגשות בין השתיים רחוקה מלהסתיים.