זברה מדיקל מתהדרת בגיוס גדול נוסף ובינה מלאכותית חדשה

חברת עיבוד תמונות ההדמיה הישראלית, שגייסה עד עתה 50 מיליון דולר, הכריזה על מערכת בינה מלאכותית לקריאת צילומי רנטגן חזה • מוריס קאהן: "החברה תשנה את פני הרפואה"

אלעד בנימין, מנכ"ל זברה מדיקל / צילום: איל יצהר
אלעד בנימין, מנכ"ל זברה מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת זברה מדיקל הודיעה היום על גיוס 30 מיליון דולר בהובלת קרן aMoon של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל. בגיוס השתתפו גם ג'ונסון אנד ג'ונסון ו-Aurum, זרוע ההשקעות של מוריס קאהן. בנוסף השתתפו בסיבוב המשקיעים הקיימים: מרק בניוף (מנכ"ל SalesForce) אינטרמאונטין הלת׳קר Khosla Ventures, ,דולבי ונצ׳רז , NVIDIA, ו-Ourcrowd .בכך מגיע סך כל הגיוסים של זברה מדיקל ל-50 מיליון דולר עד היום. כמו כן הצטרפו לסבב שני חוקרי בינה מלאכותית מובילים: פי פי לי וריצארד סוצ׳ר. לי היא פרופסורית באוניברסיטת סטנפורד ומדענית ראשית ב Google Cloud. סולצ'ר הוא המדען הראשי ב SalesForce.

זברה מדיקל פיתחה אלגוריתמים ממוחשבים לעיבוד תמונות הדמיה בתחומים שונים, וכבר משווקת את מוצריה בשיתוף פעולה עם גורמים שונים. הגיוס ישמש להרחבת פעילות המחקר ובניית אלגוריתמים נוספים שיצטרפו למנוע האבחון האוטומטי של החברה.

במקביל לגיוס, החברה מכריזה על השקת מערכת בינה מלאכותית המאומנת לקרוא צילומי רנטגן חזה. לדברי החברה, הניתוח המקיף נשען על שני מיליון צילומי רנטגן חזה, ונועד לזיהוי כ-40 ממצאים שונים בצורה אוטומטית. תוצאות האלגוריתם אומתו מול רדיולוגים בכירים. מוצר זה מצטרף למוצרים הקיימים לזיהוי סרטן השד, דימומים במוח, צפיפות עצם נמוכה, מחלות ריאה, לב וכבד.

לדברי שינדל: "המערכות של זברה מעלות את התפוקה, הדיוק ומשפרות את חיי החולים, במקרים בהם רופאים מומחים חווים קושי בזיהוי מחלות". לדברי מוריס קאהן, ממייסדי אמדוקס והבעלים של קבוצת אאורום: "שימוש בבינה מלאכותית ישנה בעתיד הקרוב את פני הרפואה ואין לי ספק שהטכנולוגיה שפיתחה זברה מדיקל ויז׳ן תוביל לשיפור ניכר בנגישות ובאיכות הטיפול בחולים".

לדברי אלעד בנימין: "אנחנו מאוד נרגשים מהאמון שנותנים בנו משקיעים מהשורה הראשונה בתחום הבריאות ומאוד גאים בצוות שלנו שממשיך לדחוף את גבולות האפשר ולשחרר עוד ועוד מוצרים רפואיים" הוסיף אלעד בנימין, מנכ"ל זברה מדיקל ויז׳ן. "אנחנו ממשיכים לגייס מהנדסים וחוקרי בינה מלאכותית המעוניינים להשקיע את זמנם בטכנולוגיה מצילת חיים ולסייע במציאה מוקדמת של מחלות."

זברה מדיקל הוקמה על-ידי אייל גורה, אייל טולדנו ואלעד בנימין, החברה בונה את עצמה כ-One Stop Shop לפענוח אוטומטי של סריקות רפואיות, בעוד רוב מתחרותיה מתמחות בסריקה לאיתור מחלה ספציפית או סריקה של חלק גוף ספציפי.

בשנה שעברה השיקה החברה את יוזמת "דולר אחד, סריקה אחת" (A|1), במסגרתו מציעה זברה מדיקל לכל בית חולים לסרוק את התמונות הרפואיות בכל האלגוריתמים הרלוונטיים מתוך אלה שפיתה זברה מדיקל, כשהמחיר הוא דולר אחד לסריקה ללא תלות במספר הפענוחים. כך למשל, בית חולים יכול לטעון לתוך התכנה של החברה (או לענן של גוגל) צילום חזה, והוא יעבור אוטומטית בדיקות לשלילת כל הבעיות הרפואיות שניתנות לאיתור על-ידי האלגוריתם החדש שהושק כעת ואלגוריתמים קודמים או חדשים של החברה בתחום החזה.

בראיון ל"גלובס" שניתן בעת השקת יוזמת הדולר האחד, אמר גורה: "מודל של תמחור שווה לכל נפש, יאפשר לסריקות הללו להגיע לא רק לבתי החולים המובילים אלא לכל בתי החולים בעולם, כולל במקומות או מדינות שבהן ישנה זמינות נמוכה יותר של רדיולוגים מומחים". גישה כזו גם ממקסמת את המידע שבידי החברה, מה שמאפשר לה לייעל עוד יותר את האלגוריתמים.

החברה אינה מוסרת מה היקף המכירות שלה כיום, אולם גורה סיפר כי עד היום בוצעו כמיליון סריקות על-ידי זברה (כולל סריקות פיילוט ובמסגרת ניסויים קליניים).

זברה

שנת הקמה: 2014

תחום פעילות: פיענוח אוטומטי של תמונות הדמיה

מייסדים: אייל גורה, אלעד בנימין ואייל טולדנו

מנכ"ל: אלעד בנימין

גיוסי הון עד היום (כולל הגיוס הנוכחי): כ-50 מיליון דולר מ- aMoon , ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן אאורום של מוריס קאהן, Intermountain Healthcare, Koshla Ventures, Ourcrowd , דולבי ונצ׳רז , NVIDIA .