האולפן ההוליוודי מתעכב, ובינתיים הכסף של וונטייז אוזל

בעקבות ההודעה על הרכישה לפני כ-3 חודשים זינקה מניית החברה ב-200%, אבל מאז כמעט שחזרה לשווי הקודם

נועם יוספידיס, המנכ"ל והיו"ר / צילום: מצגת החברה
נועם יוספידיס, המנכ"ל והיו"ר / צילום: מצגת החברה

האם העסקה למכירת השליטה בחברת וונטייז  תושלם? וונטייז, העוסקת באספקת שירותי תוכן על פי דרישה למכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות, הודיעה לפני כ-3 חודשים כי בעלי השליטה בחברה  - המנכ"ל נועם יוספידיס (אשר מחזיק כ-26% מהמניות), סמנכ"ל הטכנולוגיות אורן לוי (9%) ודין סלומון (12.1%) - קיבלו הצעה חלומית מאולפן סרטים העונה לשם דסילו ופועל בלוס אנג'לס, המבקש להצטרף לקבוצת השליטה בחברה, ואף לרכוש בעתיד את השליטה המלאה בה.

הצעת הרכישה נקבה בשווי של 50 מיליון דולר לוונטייז, שהיה גבוה בכמעט פי 6 מהשווי בו נסחרה החברה במועד הדיווח. על רקע זה זינקה מניית החברה בכ-200% בתוך פחות משבועיים, למחיר ששיקף לוונטייז שווי של כ-90 מיליון שקל. אלא שמאז היא דיווחה על מספר עיכובים בדרך להשלמת השלב הראשון בעסקה, אשר העלו חשש שהיא תתבטל בסופו של דבר. התוצאה: מניית וונטייז התרסקה כמעט את כל הדרך חזרה למחיר המשקף לה כיום שווי חברה של כ-45 מיליון שקל בלבד (כ-13 מיליון דולר) - 65% פחות מהשווי בו הונפקה לפני כשנתיים בבורסה בת"א. 

מניית וונטייז
 מניית וונטייז

לפי מזכר העקרונות שנחתם בין הצדדים, הייתה אמורה דסילו לרכוש בשלב ראשון כ-9% ממניות וונטייז במזומן, אולם הכסף, שהיה אמור לעבור לחשבונותיהם של יוספידיס, לוי וסלומון (ולא לחברה פנימה) טרם עבר. ליוספידיס, לוי וסלומון ניתנה גם אופציה למכירת יתרת מניותיהם (כ-37%) לדסילו בתוך כשנה (השלב השני בעסקה). זאת, בכפוף להתקיימות אחד מן האירועים הבאים: הנפקה של מניות דסילו, עסקת מיזוג או רכישה של האולפן, או גיוס בהיקף מהותי שיבוצע על-ידו. שלב זה אמור להתבצע בעסקת מניות כששווי האולפן בעסקה ייגזר משוויו באירוע, או 2 מיליארד דולר, הנמוך מבין השניים.

ביום שלישי השבוע דיווחה וונטייז על "התקדמות" בביצוע השלב הראשון של העסקה. דסילו, נמסר מוונטייז, מתקדמת "עם ביצוע הצעדים המעשיים הנדרשים להשלמת שלב א' של העסקה, ובכללם פנתה לחברת נאמנות ישראלית לשם הסדרת ההחזקה של המניות אותן היא רוכשת, וכן התקשרה עם בנק חבר בורסה בישראל. בהתאם לכך הודיעה הרוכשת כי היא נזקקת לתקופה קצרה נוספת להשלמת שלב א' של העסקה, תוך שציינה כי היא מעוניינת להביא להשלמת שלב זה במועד הקצר ביותר האפשרי מבחינתה".

עוד מסרה וונטייז שבעלי השליטה הדגישו "כי למיטב ידיעתם והבנתם לא חל כל שינוי ברצונה של הרוכשת להשלים את שלב א' של העסקה, וברצונם של בעלי השליטה לקיימו כמוסכם, וכי שני הצדדים פועלים למען השלמתה במועד הקרוב ביותר האפשרי".

פחות ממיליון דולר בקופה

צריך לציין שהעסקה, גם אם תתבצע בסופו של דבר, לא תזרים כסף לקופתה של וונטייז, ששורפת מיליוני שקלים מדי רבעון וזקוקה להזרמת הון. בוונטייז, אגב, ניצלו את הקפיצה במניה לביצוע הנפקה של מניות ואופציות באמצע חודש מאי, שהניבה גיוס מהיר של כ-1.7 מיליון שקל ואפשרה לחברה להישאר "עם הראש מעל למים".

לוונטייז גרעון בהון של קרוב ל-10 מיליון דולר ולדוחותיה מוצמדת הערת "עסק חי" מאז 2016. את הרבעון הראשון של 2018 סיימה החברה עם הכנסות בהיקף מינורי של 437 אלף דולר, הפסד תפעולי של כ-1.7 מיליון דולר והפסד נקי של כ-5.6 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון של החברה עמדו על כמעט 4 מיליון דולר ובקופתה נותרו בסוף הרבעון הראשון פחות ממיליון דולר, כך שגם אם העסקה תצא לפועל, החברה תזדקק כנראה להזרמת הון נוספת בקרוב.