מלכת האינטרנט: Wix כבר שווה 4.5 מיליארד דולר

מניית Wix לא עוצרת: מתקרבת לרף של 100 דולר, אחרי עלייה של 66% מתחילת השנה • מאז הונפקה החברה לפני 4.5 שנים, הניבה המניה תשואה של 480% - אף ש-Wix, ספקית הפלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט, אינה חברה רווחית

מניית Wix  לא עוצרת: אחרי עלייה של כ-66% מתחילת השנה, המניה מתקרבת לרף של 100 דולר. אתמול (ד') ננעלה המניה במחיר שיא של כ-95.8 דולר, שמשקף לחברת האינטרנט הישראלית שווי שוק של כ-4.5 מיליארד דולר.

מאז שהונפקה החברה, לפני 4.5 שנים, הניבה המניה תשואה של 480%, אף ש-Wix אינה חברה רווחית (ברמה השנתית), ובזכות צמיחה מרשימה בשורת ההכנסות ובמספר המנויים שלה. 

Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתרי אינטרנט בקלות, עבור עסקים קטנים ובינוניים ועבור אנשים פרטיים. בשנים האחרונות היא הרחיבה את מגוון הפתרונות שלה והוסיפה מוצרים משיקים, כמו למשל Wix Code, שמיועד למפתחים מקצועיים; ADI - פתרון המשלב בין עיצוב אתרים לבינה מלאכותית, המאפשר בניית אתר אוטומטית ומהירה; ו-Wix Answers, שמאפשר ניהול תמיכה בלקוחות אונליין; וכן מוצרים שמיועדים לשווקים ספציפיים, כמו למשל, פתרון ספציפי למסעדות.

החברה הונפקה בסוף 2013 בנאסד"ק, במחיר של 16.5 דולר למניה. אחרי עליות יפות במניה בחודשים שלאחר מכן, היא הגיעה לשיא של כ-31 דולר בפברואר 2014. לשיא הזה המניה התקשתה לחזור, ולאורך תקופה ארוכה היא דשדשה סביב טווח מחירים של 18-25 דולר. ב-2016 המחסום נפרץ והמניה התחילה לזנק, עד לשיא של כ-82 דולר ב-2017. אלא שבמחצית השנייה של השנה שעברה, הסנטימנט השלילי השתלט ומניית Wix נפלה לרמות של כ-50 דולר. אז שוב השתנתה המגמה, ומאז דצמבר האחרון היא נמצאת במגמת עלייה. 

מניית WIX
 מניית WIX

המוסדיים מארה"ב הם המרוויחים הגדולים

המרוויחים הגדולים מעליית המניה הם גופים מוסדיים מארה"ב, שהם בעלי המניות הבולטים ב-Wix. בעלת המניות הגדולה היא חברת ניהול הנכסים T. Rowe Price מבולטימור, שמחזיקה ב-14.1% ממניות Wix, בשווי נוכחי של כ-635 מיליון דולר. עוד מוסדיים מארה"ב הם Steadfast, עם 8.5% מהחברה בשווי של 382 מיליון דולר, ופידליטי, עם 5.5% בשווי של 248 מיליון דולר. Baillie Gifford, חברת ניהול השקעות מסקוטלנד, מחזיקה במניות Wix בשווי של 231 מיליון דולר.

משקיעה ותיקה ב-Wix היא קרן מנגרוב, שמחזיקה ב-9.7% מהחברה בשווי של 435 מיליון דולר (המשקיעה השנייה בגודלה בחברה כיום). הקרן האירופית השקיעה לראשונה בחברה עוד לפני ההנפקה הראשונית בוול סטריט, וייצרה לעצמה ערך רב מהשקעה זו. מנכ"ל Wix, אבישי אברהמי, מחזיק במניות Wix בשווי של 156 מיליון דולר, והרווח שלו "על הנייר" הוא 62.3 מיליון דולר עד כה בשנה זו.

נכון להיום, רוב האנליסטים שמסקרים את מניית Wix חיוביים בנוגע למניה, אבל נראה שמחיר המניה "ברח" לפחות לחלקם, משום שלפני הנתונים הקיימים, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניית Wix הוא כ-92.4 דולר - נמוך ממחיר המניה בנאסד"ק. על-פי נתוני רויטרס, 16 אנליסטים מסקרים את המניה, מתוכם 13 מחזיקים בהמלצות חיוביות ("קנייה" או "תשואת יתר") ושלושה נייטרליים. אין אף אנליסט שממליץ למכור את המניה. 

WIX בהנפקה והיום
 WIX בהנפקה והיום

צמיחה במספר המנויים המשלמים

Wix פועלת במודל של Freemium - שבו חלק ניכר משירותיה מוצעים ללקוחות בחינם, כדי למשוך מנויים חדשים, אבל שירותים מורכבים יותר ופיצ'רים מתקדמים יותר מחייבים תשלום. נכון לסוף הרבעון הראשון, ל-Wix היו 125 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 3.5 מיליון משתמשים משלמים. לשם השוואה, לאחר ההנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בסוף 2013, היו לחברה כ-42 מיליון משתמשים, שמתוכם כ-800 אלף בלבד משלמים.

השבוע ערכה החברה יום משקיעים בניו-יורק, בהשתתפות המנכ"ל אברהמי, הנמנה עם מייסדי החברה, יו"ר הדירקטוריון, מארק טולוז, הנשיא ניר זוהר וסמנכ"ל הכספים, ליאור שמש. לפי מצגת החברה, מספר המנויים נכון להיום עומד על 130 מיליון איש, ולחברה מצטרפים לא פחות מ-2 מיליון משתמשים מדי חודש.

עוד צוין במצגת החברה כי Wix הוא המותג החזק ביותר בתחום, בין השאר, בעקבות השקעת החברה בבניית המותג בשנים האחרונות - למשל, על-ידי פרסום במשחק הסופרבול בארה"ב והסכמי שיתופי פעולה עם קבוצת הבייסבול ניו-יורק "יאנקיס" ועם קבוצות הכדורגל מנצ'סטר סיטי ו-FC Flamengo מברזיל. 

Wix הציגה נתון שלפיו כל 100 אלף משתמשים חדשים שמצטרפים לשירותיה, אמורים לייצר לה 165 מיליון דולר של גבייה ב-8 השנים הבאות, עם רווחיות גולמית של 80%. בחברה הוסיפו כי המוצר Wix Code, שהושק ב-2017, מרחיב את השוק שאליו החברה פונה פי 10, כשהיא מעריכה את שוק בניית האתרים בהיקף של יותר מ-300 מיליארד דולר.

הצמיחה במספר המנויים המשלמים באה לידי ביטוי גם בצמיחה משמעותית בהכנסות החברה בשנים האחרונות. החברה צמחה ביותר מ-40% בכל אחת משלוש השנים האחרונות, וגם 2018 צפויה להסתיים עם צמיחה של 40%, ועם הכנסות של 594-597 מיליון דולר. במקביל, תזרים המזומנים החופשי גדל בשנים האחרונות (בקצב פחות אחיד מקצב הצמיחה בהכנסות), מרמה של 15 מיליון דולר ב-2015 ל-71 מיליון דולר ב-2017, וצפי ל-100-102 מיליון דולר בשנה הנוכחית.

אופנהיימר העלה מחיר יעד למניה

למרות הצמיחה המרשימה, Wix עדיין מתנדנדת בין רווחיות להפסד בשורה התחתונה ברמה הרבעונית (על בסיס Non-GAAP - כלומר, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים). כך למשל, ברבעון הראשון של 2018 החברה הציגה הפסד נקי של 2.1 מיליון דולר, בעוד שברבעון הרביעי של 2017 נרשם רווח נקי של 7.2 מיליון דולר וברבעון השלישי של 2017 הרווח עמד על 0.3 מיליון דולר. את שנת 2017 החברה סיימה כמעט מאוזנת, עם הפסד נקי של כחצי מיליון דולר, כשלפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד היה גבוה הרבה יותר - 56.3 מיליון דולר.

ל-Wix היו בקופה 266 מיליון דולר, אחרי ייצור של 24.8 מיליון דולר ברבעון הראשון מפעילות שוטפת. ליתר ביטחון, החברה הגישה בקשה פרוצדורלית לבית המשפט, שיאפשר לה לבצע רכישה עצמית של מניות, אם כי מהלך כזה לא צפוי לצאת לפועל בשלב זה.

בעקבות יום המשקיעים, אופנהיימר העלה את מחיר היעד שלו למניית Wix ב-15 דולר - מ-90 דולר ל-105 דולר - מחיר יעד הגבוה בכ-10% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. המלצת אופנהיימר נותרה ללא שינוי, "תשואת יתר", והאנליסט ג'ייסון הלפסטיין כתב כי "אף שהיה מעט מאוד מידע חדש ביום המשקיעים של Wix, יצאנו ממנו עם ביטחון רב יותר". להערכתו, "מחזורי הגיוס" (cohorts - מונח ש-Wix משתמשת בו לציון מספר המשתמשים החדשים מדי תקופה) שכבר קיימים, צפויים לייצר לחברה תזרים מזומנים חופשי משמעותי, עם סיכון פוחת והולך.