בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע המתיחות סביב ה-G7

תשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יציבות היום ברמה של 2.93%, ירידה של 0.04% לעומת המסחר אתמול בארה"ב

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

מדדי המניות המובילים בבורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה שלילית, לאחר סגירה מעורבת בניו-יורק אתמול. החוזים על הנפט נסחרו בירידות קלות ומחיר חבית מסוג ברנט עומד על 76.6 דולר. 

 

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עומדת היום ברמה של 2.92%, ירידה של 0.05% לעומת המסחר אתמול בארה"ב.

נשיא ארה"ב טראמפ ענה לנסיונות של נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת קנדה טרודו לבודד את ארה"ב בפסגת מנהיגי ה-G7 . טראמפ צייץ הלילה ואמר כי "עודף הסחר השנתי של אירופה מול ארה"ב עומד על 151 מיליארד דולר וקנדה לא נותנת לתוצרת חקלאית מארה"ב להכנס לשטחה. אני מחכה לפגישה עם טרודו ומקרון מחר". 

 

המשקיעים ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות בשווקים מתפתחים, ובעיקר בברזיל לאחר ירידה חדה בבורסה של סאו פאולו אתמול, ולאלה הנוגעות להסכמי הסחר. 

מנכ"ל ג'י פי מורגן צוטט אתמול בכלי התקשורת בארה"ב לקראת פגישת ה-G7 כאומר שהנשיא טראמפ צריך להיזהר במה שהוא מבקש, בכל הנוגע להסכמי סחר פרטניים בין ארה"ב לשאר מדינות העולם. לכאורה מדובר בשיפור התנאים עבור ארה"ב - נתון חיובי אך לא בטוח שהאינטרס האמריקאי הוא לטלטל את שאר כלכלות העולם כי הרי אם שותפות הסחר של ארה"ב ייקלעו לקשיים לא יהיה עם מי לעשות עסקים.

ומעבר לאוקינוס, ארגנטינה הבטיחה קבלת סיוע בהיקף של עד 50 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (IMF). ההערכות הראשונות דיברו על קו אשראי של 30 מיליארד דולר, אבל כאשר הפזו הארגנטיני המשיך ליפול, המשקיעים בורחים מהמדינה ויתרות מט"ח שלה מתדלדלות, קרן המטבע נאלצה להעניק הלוואה גדולה יותר.

חבילת הסיוע, הגדולה ביותר של ה-IMF עד היום, תוענק לתקופה של 3 שנים. בשבועות האחרונים נרשמה טלטלה במספר מדינות מרכזיות בקרב השווקים המתעוררים, כשמלבד ארגנטינה נרשם פיחות חד במטבעות של טורקיה, מקסיקו, אינדונזיה ובימים האחרונים גם בברזיל, מה שאילץ את הבנקים המרכזיים במדינות אלה להעלות את שיעורי הריבית בחדות.