רייטינג: שבוע חזק לרשת וסיום מרשים ל"גיבורים עפים" בקשת

רשת הצליחה לרשום הובלה בתוכניות שאחרי המהדורה המרכזית בכל ימי החול בשבוע החולף • פרקי סיום העונה של הדרמה המקורית של קשת רשמו אמש ניצחון על "האח הגדול"

כוכבי הסדרה "בשבילה גיבורים עפים" / צילום: ניתאי נצר
כוכבי הסדרה "בשבילה גיבורים עפים" / צילום: ניתאי נצר

השבוע החול היה שבוע מצוין לרשת, אולי הטוב ביותר מאז פיצול ערוץ 2, שבו היא ניצחה ברייטינג הפריים-טיים (לא כולל החדשות) במשך 5 ימים רצופים (א' עד ה'). על החגיגה העיב קצת ערב הצפייה האחרון, אמש (מוצ"ש), שבו פרק הסיום של "בשבילה גיבורים עפים" של קשת התעופף לנתון שיא של 19.3%. ועדיין, אם כך היו נראים כל השבועות מאז יציאת "האח הגדול" לדרך, ייתכן שההשקעה הכלכלית האדירה בו הייתה נראית מעט נסבלת יותר.

"האח הגדול" עצמו רשם ביום ראשון את אחד הנתונים החזקים שלו העונה, 19%, ובהמשך, בשני משדרים נוספים נחלש. עם זאת, בשל כללי המדרוג שלפיהם תוכניות שמשודרות יותר מפעמיים בשבוע מאוחדות לנתון ממוצע אחד, הוא מוביל את הטבלה השבועית עם ממוצע של 17.4% ו-470 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

הצורך של קשת לבלום את "האח הגדול" של רשת הותיר השבוע, לא בפעם הראשונה, את "משחקי השף" חשופה באגף, שם היא גברה ללא קושי, במשך יומיים ברציפות, על "כמה רחוק" של קשת ורשמה מספרים יפים של 15.7% ו-15.1% שממקמים אותה במקומות השלישי והרביעי בטבלה השבועית. 

מבחינת קשת, השבועות הקרובים מסמנים עוד נקודת מבחן. אחרי ההובלה הברורה בתום חצי שנה לפיצול, ואחרי קרב הבלימה המוצלח שלא איפשר ל"האח הגדול" להפוך לתוכנית עם נתונים "גדולים מהחיים", היא תצטרך למצוא פתרונות חדשים. "בשבילה גיבורים עפים", שהציגה נתונים מרשימים מאוד כאמור, סיימה אתמול את תפקידה עם רייטינג עונתי ממוצע של 16.5%; והשבוע גם "ארץ נהדרת", השותפה השנייה לקרב הבלימה, תסיים עונה. ברקע כמובן ממתינים משחקי המונדיאל, שייצאו לדרך ביום חמישי וישפיעו משמעותית על הרייטינג של שלושת הערוצים המסחריים.

בסיכום השבוע, רשת מצליחה להתקרב מאוד לקשת עם רייטינג פריים-טיים ממוצע (20:00 עד 23:00) של 11.3% מול 11.5%. ערוץ 10 - שהתוכנית הבולטת בו היו "גב האומה עם 7.5% ו"בייבי בום" עם 7% - רשם רייטינג ממוצע של 6%.