ועכשיו כל העיניים נשואות לסינגפור: פסגת ג'ונג און-טראמפ

הפגישה הראשונה נקבעה ל-9 בבוקר מחרתיים (ג'), שעון סינגפור, 04:00 בבוקר שעון ישראל במלון קאפלה על האי סנטוזה בסינגפור • "אני באמת מרגיש ביטחון", אמר טראמפ

קים ג'ונג און, דונלד טראמפ / רויטרס
קים ג'ונג און, דונלד טראמפ / רויטרס

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נחת לפני הצהריים (א') בסינגפור לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. קים התקבל בנמל התעופה על ידי שר החוץ של סינגפור, ויויאן בלקרישנן. שיירת כלי רכב שכללה לימוזינת מרצדס בנץ מוארכת, שזהה לכלי הרכב שבהם נוהג להשתמש המנהיג הצפון קוריאני, נכנסה למרכז סינגפור תחת אבטחה כבדה.

המשלחת האמריקאית, שעושה את דרכה מפסגת מנהיגי שבע המדינות המתועשות בקנדה, אמורה להגיע לסינגפור הערב (א'). הפסגה שמרכזת עניין בינלאומי רב מאוד אמורה להתרחש במלון קאפלה על האי סנטוזה בסינגפור. הפגישה הראשונה נקבעה ל-9 בבוקר מחרתיים (ג'), שעון סינגפור, 04:00 בבוקר שעון ישראל. המלון הוא אתר נופש יוקרתי מבודד ובו שתי סוויטות נשיאותיות, שאחת מהן היא נכס נפרד, שאולי בו יתנהל המפגש. בסנטוזה, שמול חוף סינגפור הדרומי, שוכנים מלונות מפוארים, חופי רחצה ופארקי שעשועים. ריחוקו ממרכז העיר היא כנראה גורם בבחירתו כאתר הפסגה.

טראמפ העריך בשבת שהוא יידע "אחרי הדקה הראשונה" אם השיחות עם עמיתו הצפון קוריאני יהיו הצלחה. "אני חושב שאדע מהר מאד אם יקרה משהו טוב או לא", הוא אמר לכתבים בקוויבק לפני צאתו מדיוני ראשי המדינות המתועשות לסינגפור. "זה עניין של התחושה שלי. זה מה שאני עושה".

"אני באמת מרגיש ביטחון", הוסיף טראמפ. "אני מרגיש שקים ג'ונג און רוצה לעשות משהו נהדר לעמו, ויש לו ההזדמנות הזו, שלא תחזור על עצמה", והוסיף: "מי יודע, יש סיכוי טוב שזה לא יעבוד. יש סיכוי גבוה יותר אפילו שיידרש פרק זמן. זה יהיה תהליך".