נעילה חיובית בוול סטריט; ננו דיימנשן זינקה בכ-101%

פגישת נשיא ארה"ב ונשיא צפון קוריאה מקרינה באופן חיובי על השווקים • אינטרנט זהב עלתה בכ-24%

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ב') במגמה חיובית, זאת לקראת פגישת הפסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ון און, פגישה שאמורה להביא לפירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני ולהחזיר אותה למשפחת העמים. באירופה נרשמות עליות שערים, ובאסיה רשמו המדדים עלייה.

 

כאמור, שיאו של השבוע הקרוב יהיה פגישתם ההיסטורית של נשיא ארה"ב ונשיא צפון קוריאה. קוריאה נחשבת כבר שנים רבות לאחת ממחוללות חוסר היציבות הגדולות בעולם והנשיא טראמפ ירשום הישג נאה אם יגיע להסכם עם הדיקטטורה על פירוקה מנשק להשמדה המונית. באירופה נרשמות עליות שערים שנובעות מהעמדה הנצית שהציגו ראשי ה-G7 אל מול הנשיא האמריקאי הצבעוני, מה שמעורר תקוות כי אירופה תצליח לרסן אותו או לפחות למתלן קצת את התנהלותו המוזרה מול ידידותיה הקרובות ביותר של ארה"ב.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו אך מחר תתחיל ישיבת (בת יומיים) של ועידת השוק הפתוח בארה"ב, שבסופה צפוי הפדרל ריזרב להעלות את הריבית ב-0.25%. היום תנפיק ממשלת ארה"ב איגרות חוב ל-10 שנים בתשואה מקסימלית של 3%.

בשווקים המומנטום כרגע חיובי והאנליסט ארי וואלד מאופנהיימר מעריך כי למרות העובדה שמניות ה-small-cap הציגו ביצועיי יתר לעומת השוק, עדיין מניות אלה מהוות "מניות מומנטום" שימשיכו להניב תשואות עודפות. "ההשקעה במניות בעלות מומנטום חזק הוכיחה את עצמה לאורך זמן והניבה ביצועי יתר משמעותיים מעל מדד השוק הכללי. כך לדוגמה, בתקופה מאז שנת 1975 הציג מדד המומנטום של MSCI ארה"ב תשואה שנתית ממוצעת של כ-14%, ביצועי יתר של כ-2% בשנה לעומת מדד ה MSCI ארה"ב הכולל וביצועי יתר של כ-8% בשנה בממוצע לעומת קבוצת המניות בעלות מומנטום חלש, כאשר מדד מניות המומנטום בקרב חברות ה -small-cap עלה באותה התקופה בשיעור שנתי ממוצע של כ-22%. 

"בהקשר זה בולטת העובדה כי מניות המומנטום של small-cap הציגו אמנם ביצועי יתר לעומת השוק, אך בארבע השנים האחרונות דווקא רשמו ביצועי חסר לעומת מדד ה-Russell2000, מדד הייחוס של חברות ה small-cap. מגמת ביצועי החסר נשברה באמצע שנת 2017, כאשר מניות המומנטום עברו להציג תשואה עודפת גם לעומת מדד ה-Russell2000". בהקשר זה, ממליץ ארי וואלד על ההשקעה בקרן סל DWA SmallCap Momentum ETF (סימול: DWAS) המאפשר חשיפה לקבוצת מניות המומנטום בקבוצת חברות קטנות בארה"ב. מעבר לכך, הוא ממשיך בהמלצתו על קרן סל iShares Momentum ETF (סימול: MTUM), ובנוסף מציג גם את קרן סל ETFMG Prime Mobile Payments ETF (סימול: IPAY) המספקת חשיפה לחברות במגזר הפינטק, כגון V, MA, PYPL ו GPN, המניות שגם מדורגות במחלקת המחקר של אופנהיימר בהמלצות Outperform החיובית.

באופנהיימר ממשיכים להמליץ על בביצועי יתר על מניות רשתות קמעונאיות הום דפוט , קוסטקו וולסייל  ומניות הפינטק Global Payments.

טבע  ריכזה עניין לאחר שבסוף השבוע עלתה בשיעורים ניכרי. זאת לאחר שבכיר ב-FDA אמר כי הארגון מתכוון לפעול נגד החברות האינובטיביות בכל הנוגע לחסימה של מוצרים גנריים.

ננו דיימנשן  הודיעה כי היא אושרה כספק מורשה של חברות ממשלתיות וביטחוניות בארה"ב, ודיווחה על מכירת מדפסת לחברה אמריקאית שהיא אחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם. לפי הערכות, מחיר המדפסות של ננו דיימנשן עומד על כ-200 אלף דולר לאחת.

ביקושים גבוהים בהנפקת המניות של אינטרנט זהב . החברה הצליחה הערב להשלים גיוס של 144 מיליון שקל: 100 מיליון שקל גויסו במניות באופן מיידי, ועוד 44 מיליון שקל גויסו באופציות "בתוך הכסף" שימומשו בימים הקרובים ויביאו לגיוס הנוסף. כל הנראה יש בהנפקה לפחות משקיע אחד גדול שצפוי להפוך לבעל עניין בחברה השולטת ב בזק.

ענקיות האינטרנט ריכזו עניין לאחר שבארה"ב פורסמו שורה של תשובות שהוכנו עבור מרק צוקרברג בכל הנוגע לעדותו בקונגרס. החשש הגדול בקרב המשקיעים במניות אלה הוא שהאווירה הציבורית תגרום בסופו של דבר לרגולציה על חברות האינטרנט הגדולות, רגולציה שתחייב אותן "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע למודלים העסקיים שגיבשו בהצלחה בשנים האחרונות. המניות שמושפעות: פייסבוק , אלפאבית - 541103 , אמזון.קום  ו-איביי