בנק ישראל: שכר הדירה עולה - מחירי הדירות יורדים

כך עולה מסיכום דיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל • היום פרסם דובר הבנק המרכזי כי מרבית חברי הוועדה סברו כי שער החליפין של השקל עדיין גבוה מדי ונמצא בייסוף יתר • למדריך מס על שכר דירה

האצה מסוימת בקצב העלייה של שכר הדירה למרות ירידות המחירים במחירי הדירות, כך עולה מסיכום דיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל שקדמו להחלטת הריבית האחרונה של הבנק, שהתקבלה ב-28 למאי. בדיון התקבלה החלטה להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%. חמישה חברים תמכו בהצעה להותיר את הריבית בעינה וחבר אחד תמך בהצעה להעלותה ל-0.25%.

על-פי הסיכומים שפרסם היום דובר הבנק המרכזי, מרבית חברי הוועדה סברו כי שער החליפין של השקל עדיין גבוה מדי ונמצא בייסוף יתר. בוועדה התפתח דיון בכוחות הפועלים להיחלשות השקל - בהם המשך עליית הריבית בארה"ב, תהליך שפועל בין היתר לצמצום פעולות הגידור בקרב השחקנים המוסדיים - ובכוחות הפועלים להתחזקותו, בהם הגידול ביצוא.

בדיון על הפעילות הכלכלית הוצגו לוועדה נתונים לפיהם קצב הצמיחה עמד ברבעון הראשון של השנה על 4.2% במונחים שנתיים. באשר לסביבת האינפלציה סבורים חברי הוועדה כי היא עדיין נמוכה, למרות מגמת עלייה בחודשים האחרונים חברי הוועדה ציינו כי בעוד עליית השכר מזרזת את חזרת האינפלציה לתחום היעד שלה (בין 1% ל-3%) הרי שגורמים אחדים עשויים לעכב את חזרתה ובהם הירידה במחירי הנפט, התגברות הרכישות המקוונות של מוצרי צריכה והגידול בייצוא השירותים שמביא להתחזקות השקל.