מדיוי תמכור מוצרי קנביס לחברה של בעלי מניות באינסוליין

מדיוי תקבל אופציה להשקעה של 250 אלף אירו בביוביס הפרטית

קנאביס / צילום: שאטרסטוק
קנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת מדיוי דיווחה היום על השלמת הסכם מסגרת למכירת מוצרי קנביס לחברות ביוביס ופארמה סי, הנמצאות בבעלות זיו איזנר. מדיוי הינה מגדלת קנביס, ועל פי ההסכם היא תספק את מוצרי הקנביס לביוביס, וכן תקבל אופציה להשקיע 250 אלף אירו בחברה.

בשעה זו עולה מניית מדיוי 8.9% והחברה נסחרת לפי שווי של 136 מיליון שקל.

ביוביס ( Biobis pharma ) היא חברה בת של פארמה סי ( Pharma C ), ושתיהן הוקמו לפני כשלושה חודשים. קיימת חפיפה גבוהה בין הנהלת ביוביס לבין הנהלת חברת אינסוליין הבורסאית, שזכתה להרמת גבה כאשר מיזגה לתוכה את חברת המימון החוץ בנקאי יעד שיאן, תוך שמירה על פעולות על-פניו לא קשורה בתחום הסוכרת, וזאת בניצוחו של פעיל שוק ההון כפיר זילברשטיין. זילברשטיין לא קשור לאינסוליין היום. בעבר היה בעל מניות באינסוליין. ניסה להשתלט על החברה, אך זה לא יצא לפועל והוא יצא מאחזקה בחברה ואינו קשור לביוביס. 

בעלי ביוביס הוא עו"ד זיו איזנר מבעלי המניות באינסוליין, סמנכ"ל הכספים של ביוביס היא מורן שרף בלאו, שהיא גם סמנכ"ל הכספים של אינסוליין ונחשבת גם היא לאחת ממובילות המיזוג. בחברה מעורבים גם עו"ד רם צרפתי, שהיה גם הוא שותף לפעילות אינסוליין ושילב בתוכה פעילות חדשה בתחום הסוכרת.

ביוביס מנוהלת על ידי שמעון יורמן, אשר שימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת נובולוג הבורסאית (הנסחרת ב-466 מיליון דולר) ובעבר שימש כמנכ"ל חברת Care for life מקבוצת נובולוג המעניקה שירותי טיפול רפואי בבית.

ביוביס, שהיא חברה ישראלית, מצהירה כי היא פעילה בתחום הקנביס, אם כי אין לה עדיין רישיון ממשרד הבריאות לפעול בתחום. על פי אתר החברה, בכוונתה להקים פעילות לעיבוד קנביס ברמה גבוהה כדי למכרו כרכיב לחברות תרופות. כיום שוק אספקת חומרי הקנביס לחברות תרופות אינו גדול, שכן חברות התרופות עדיין אינן עוסקות בתחום בהרחבה, ורוב השוק מבוסס על מכירה לצרכן סופי, גם כאשר מדובר במוצר רפואי. בארץ, חברות התרופות לעיתים משמשת כמפיץ למוצרי הקנביס.

רוב הלקוחות הרלוונטיים לביובס פועלים בחו"ל. ייצוא קנביס בכל תצורותיו מישראל אסור עדיין, אולם ברמת העיקרון תוכל מדיוי לספק לביוביס מוצרים מחו"ל לפעילות שתקים ביוביס בחו"ל בעתיד. יצויין כי פעילות מדיוי בחו"ל נמצאת כעת בשלבי הקמה ראשונים.