עו"ד נמרוד ספיר נבחר למנכ"ל איגוד בתי ההשקעות

יחליף בתפקיד את יוליה מרוז ויפעל בצמוד לאילן רביב, יו"ר האיגוד ומנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש

עו"ד נמרוד ספיר / צילום: אסנת רום
עו"ד נמרוד ספיר / צילום: אסנת רום

מנכ"לי בתי ההשקעות בחרו בעו"ד נמרוד ספיר לתפקיד מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות. ב"גלובס" חשפנו כבר בשבוע שעבר כי הוא מועמד מוביל לתפקיד. ספיר יחליף בתפקיד את יוליה מרוז ויפעל בצמוד לאילן רביב, יו"ר האיגוד ומנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש.

ספיר נבחר על ידי ועדת איתור, שכללה את רביב ואת רן שחם מאלטשולר שחם ואת ברק סורני מפסגות. האיגוד הוקם באמצע 2014, ומאז נוהל על ידי מרוז. לדברי רביב, יו"ר האיגוד, " עבודה רבה עוד לפנינו, ענף הפיננסים בישראל הוא עדיין ענף ריכוזי שנשלט על ידי מספר מצומצם של בנקים וחברות ביטוח... בתי השקעות הם מחוללי התחרות הגדולים בשוק ההון, האיגוד ימשיך לפעול לקידום התחרות ולמען פיתוח שוק ההון".

ניסיונו של עו"ד ספיר (35) כולל עבודה במשרד עוה"ד גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', לצד עו"ד דוד חודק, כשהוא עוסק בתחומי שוק ההון, מיזוגים ורכישות וגם נדל"ן; ובמשרד האוצר בתפקיד ראש מטה השר וגם יועץ כלכלי בכיר לשר, הוא היה מעורב במהלכים שהוביל אגף שוק ההון, שהפך ברבות השנים לרשות שוק ההון.

באיגוד בתי ההשקעות חברים מספר בתי השקעות, גדולים וקטנים, וזאת לצד איגוד מקביל לתחום קרנות הנאמנות, אותו מנהל אלי בבלי. באיגוד בתי ההשקעות חברים פסגות, מיטב דש, אקסלנס, אלטשולר שחם, ילין לפידות, אפסילון , IBI, הלמן-אלדובי ואנליסט .