אינטרנט זהב מתנגדת לבקשת הבנקים להרחיב את הדירקטוריון

היום הגישה החברה לבית המשפט בקשה להצטרף כצד בבקשת הבנקים לבצע שינויים בדירקטוריון

דורון תורג'מן / צילום: שלומי יוסף
דורון תורג'מן / צילום: שלומי יוסף

האם מאבק שליטה עומד להיפתח בין הבנקים הנושים של יורוקום לבין הנהלת אינטרנט זהב, שנמצאת בשליטתה, בניהולו של דורון תורג'מן? היום (ד') הגישה אינטרנט זהב בקשה לבית המשפט להצטרף כצד בבקשה של הבנקים לבצע שינויים בדירקטוריון החברה. במסמך שהוגש רומזת החברה כי היא מתנגדת להרחבת הדירקטוריון ולמינוי של חמישה דירקטורים חדשים, בעוד שרק שני דירקטורים ותיקים יעזבו.

"לא קיים הכרח לגבי מינוי כל הדירקטורים המבוקשים, וייתכן שיתבקש מינוי של מי מהם או חלקם", נכתב בבקשת החברה. לפי ההערכות, בהנהלת אינטרנט זהב לא חושבים שנכון להרחיב את הדירקטוריון לתשעה חברים (לעומת שישה כיום) מכמה סיבות. ראשית, אם ייכנסו חמישה דירקטורים מטעם הבנקים, הרי שאלה ישתלטו בפועל על הדירקטוריון, בעוד שבמצב הנוכחי יש רוב לדירקטורים הבלתי תלויים.

שנית, גם מבחינת נראות, בחברה בסדר הגודל שלה ובמצבה הפיננסי, אין זה ראוי שהדירקטוריון יהיה כה גדול. מנגד, הבנקים רוצים להכניס חמישה דירקטורים כדי להשיג שליטה בדירקטוריון, וכתוצאה מכך שליטה על תהליך מכירת השליטה בבזק - הנכס המרכזי של אינטרנט זהב.

עוד נכתב במסמך שהגישה היום אינטרנט זהב לבית המשפט: "דירקטוריון אינטרנט זהב תומך בשילוב מועמדים שיוצעו מטעם המנהלים המיוחדים, אבל לאור היות החברה ציבורית, היא מחויבת לקיים דיון מוסדר בנושא ולבחון כל מינוי תוך הפעלת שיקול דעת עצמאי, והכל תוך שקילת מכלול ההיבטים הנדרשים לטובת החברה וכלל בעלי מניותיה".

נזכיר כי המנהלים המיוחדים של יורוקום (נציגי הבנקים הנושים דיסקונט, הפועלים והבינלאומי) הגישו אתמול בקשה לבית המשפט למנות כדירקטורים באינטרנט זהב את יובל ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אילן כהן, יו"ר קבוצת הדקה ה-90, עו"ד גלעד שר, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה, עו"ד משה לוסקי ויהל שחר, לשעבר מנכ"ל סאני.

במקביל, אמורים לעזוב את דירקטוריון החברה יוסף אלוביץ (אחיו של שאול אלוביץ) ופליקס כהן, לשעבר סמנכ"ל הכספים.

אתמול השלימה אינטרנט זהב גיוס של 100 מיליון שקל במניות, שצפוי לגדול ל-48 מיליון שקל לאחר מימוש אופציות שכללה ההנפקה. כשמצבה של אינטרנט זהב יתייצב מבחינה פיננסית, ניתן יהיה לקדם מגעים למכירת השליטה בבזק ללא לחץ או איום מצד הנושים בקומות התחתונות שהל הפירמידה. האופציה המרכזית הנבחנת כרגע היא מכירת מניות השליטה בבי קום (החברה הבת של אינטרנט זהב, שבאמצעותה מוחזקות מניות בזק) למשקיעים זרים תמורת כמיליארד שקל.