מפלאפון להסתדרות: ברק לוי מונה למנכ"ל המכון למנהיגות עובדים

לוי, ששימש יו"ר ועד עובדי פלאפון בחמש השנים האחרונות, יעמוד בראש המכון בבית ברל, המשמש כמרכז ההכשרה הגדול בישראל לוועדי עובדים ולאיגודים מקצועיים

ברק לוי / צילום: דור מלכה
ברק לוי / צילום: דור מלכה

ברק לוי, יו"ר ועד העובדים בחברת פלאפון וממובילי ההתארגנות בחברה, יעמוד בראש המכון למנהיגות עובדים. לוי יחליף את עמרי כהן, ששימש בתפקיד שמונה באחרונה למנכ"ל רשת בתי הדיור המוגן משען.

המכון למנהיגות עובדים בבית ברל הוקם על ידי ההסתדרות בשנת 1958 כמרכז ההכשרה המוביל בישראל לוועדי עובדים ולאיגודים מקצועיים מהסקטור הפרטי והציבורי.

לוי שמילא תפקיד מרכזי בהקמת הוועד בפלאפון ובגיבוש ההסכמים הקיבוציים בקבוצה, זכור כמי שהוביל את מאבק ההתאגדות הסוער של עובדי פלאפון בשנת 2012. המאבק שהחל על רקע ההתנגדות של ההנהלה והעומד בראש באותם ימים, גיל שרון.

בסופו של מאבק ארוך פסק בית המשפט כי למעסיק אסור להביע עמדה או להתערב בהתאגדות עובדיו - פסק דין שהפך לאחת מההלכות המשפטיות המשמעותיות ביותר שחיזקו את מעמד העובדים בישראל והיוו אמירה נחרצת שיוצאת להגנת זכות ההתארגנות.

"מדובר במינוי ראוי של מנהיג עובדים שהוכיח, פעם אחר פעם, את המחויבות העמוקה שלו לזכויות העובדים", אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.