סלינגר מסרבת למינוי זמני בכלל ביטוח; דורשת מינוי קבוע

הממונה על רשות שוק ההון, דוחה באופן חד משמעי את היוזמה של יו"ר כלל ביטוח, דני נוה, והנאמן למניות השליטה בחברה מטעם הפיקוח על הביטוח, משה טרי • מנחה אותם להביא בהקדם המיידי מינוי קבוע למנכ"ל החברה • ככל הידוע בכוונת החברה להחליט על מינוי קבוע כבר ביום ראשון

דורית סלינגר / צלם: איל יצהר
דורית סלינגר / צלם: איל יצהר

דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון, דוחה באופן חד משמעי את היוזמה של יו"ר כלל ביטוח, דני נוה, והנאמן למניות השליטה בחברה מטעם הפיקוח על הביטוח, משה טרי, ומנחה אותם להביא בהקדם המיידי מינוי קבוע למנכ"ל החברה. ההנחיה החד משמעית של הפיקוח באה יום אחד לאחר שהשניים הגיעו לפשרה ביניהם למינוי ענת לוין לממלאת מקום מנכ"ל כלל ביטוח, במטרה להרוויח כמה חודשים נוספים כדי לאתר מנכ"ל קבוע לחברה. ככל הידוע בכוונת החברה להחליט על מינוי קבוע כבר ביום ראשון. בסביבת החברה מציינים כי אין עדיין החלטה מה יועלה להכרעה ביום ראשון.

אין מדובר בפסילת המועמדות של ענת לוין, או כל מועמד אחר, כי אם פסילה של האפשרות שבה יהיה ממלא מקום מנכ"ל. כלומר, הרעיון נפסל ולא אף פרסונה. הפיקוח דרש יציבות ניהולית והתכנסות להחלטה, ודרש שהדירקטוריון יתכנס בהקדם כדי להכריז על מינוי קבוע. "בפיקוח מוטרדים מהימשכות ההליך, שחרגה מאוד מהרצוי, מתוך דאגה להשפעה שלילית של אי מינוי מנכ"ל על החברה והתנהלותה", אומר גורם מעורה.

דירקטוריון כלל ביטוח מחפש אחר מחליף לאיזי כהן, המנכ"ל של כלל ביטוח, שהודיע - במפתיע - על פרישתו כבר באמצע חודש מארס. אתמול נודע כי נוה וטרי הסכימו על מינויה של לוין באופן זמני, מאחר והשניים פסלו עד כה זה את המועמד המוביל של זה. ככל הידוע טרי מעוניין במינוי יובל גביש, בכיר בבנק דיסקונט, ואילו נוה מעוניין היה במינוי שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל. נציין כי ברשות שוק ההון מעוניינים לראות מינוי של דמות מנוסה בניהול בביטוח.