פוקס במו"מ לקבלת זיכיון להפעלת חנויות אסתי לאודר בישראל

כיום מפעילה אלקליל, חברת-הבת של אסתי לאודר בניהולו של אורן רווח, כ-25 חנויות בישראל, בהן המותגים מאק, בובי בראון וסמאש בוקס

אסתי לאודר / צילום: רויטרס
אסתי לאודר / צילום: רויטרס

קבוצת פוקס  בשליטתו של הראל ויזל מסמנת גם את תחום הקוסמטיקה. הקבוצה, שמונה כיום כבר 16 מותגי אופנה, אופנת הבית וטיפוח, מנהלת משא-ומתן לקבלת זיכיון להפעלה בישראל של חנויות עצמאיות של מותגי האיפור והטיפוח של קבוצת אסתי לאודר.

כיום מפעילה אלקליל, חברת-הבת של אסתי לאודר בניהולו של אורן רווח, כ-25 חנויות בישראל, בהן המותגים מאק, בובי בראון וסמאש בוקס.

לקבוצת הקוסמטיקה הבינלאומית אסתי לאודר יש בעולם מותגים עם חנויות עצמאיות שאינן קיימות כיום בישראל, כדוגמת קליניק. בישראל המותגים של אסתי לאודר ידועים לא רק באמצעות החנויות העצמאיות שלהם, כי אם בעיקר בזכות פריסה רחבה הרבה יותר בסופר-פארם, שמחזיקה 90-100 נקודות של מותגי היוקרה אסתי לאודר וקליניק, כמו גם בניו-פארם ובמשביר לצרכן עם מספר נקודות מצומצם יותר.

לאחרונה השיקה אלקליל אתר איקומרס למותג בובי בראון והרחיבה את נוכחותו מחנויות עצמאיות גם לרשת סופר-פארם. בכך הוא הצטרף למותג מאק שכבר מחזיק באתר עצמאי. ניתן לשער כי ויזל ירצה לכלול את מותגי היוקרה הללו באתר הסחר של קבוצת פוקס - טרמינל איקס.

קבוצת אסתי לאודר היא ענקית בינלאומית בתחומי הקוסמטיקה, האיפור, מוצרי השיער והטיפוח. ב-2017 מחזור המכירות שלה הסתכם ב-12 מיליארד דולר, והיא נסחרת בבורסה בניו-יורק לפי שווי של 58 מיליארד דולר.

לפני מספר חודשים רכשה קבוצת פוקס 50% ממוצרי רשת התינוקות שילב תמורת 37.5 מיליון שקל. לאחרונה ניהלה קבוצת פוקס משא-ומתן עם חברת נוקס הצרפתית למכירת חלקן של מייסדות קבוצת ללין.

קבוצת פוקס נהנתה מתוצאות טובות גם ברבעון הראשון השנה ועל רקע תקופה מאתגרת בענף האופנה. ברבעון הראשון ב-2018 רשמה הקבוצה עלייה של 22% במכירות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-425 מיליון שקל. בנוסף רשמה הקבוצה עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות בתחום האופנה ואופנת הבית, ובמכירות של מוצרי אווירה וטיפוח (רשת ללין) נרשמה עלייה של כ-16.5%.