הבנקים יחליטו: האם השליטה בבזק תעבור לידי האחים נוימן?

הבוקר פורסם כי האחים נוימן מנהלים מו"מ מתקדם לרכישת 36% עד 52% ממניות ביקום

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

אינטרנט זהב  נמצאת במגעים למכירת השליטה בבזק  לאחים נוימן - כך עולה מדיווח שהחברה פרסמה הבוקר (א'). בדיווח מציינת החברה כי לפי מתווה העסקה תרכוש קבוצת נוימן 36-52% ממניות בי קום  בתמורה לסכום של 46-48 שקל.

לפי המתווה, העסקה אמורה להתבצע בשלבים, כאשר את השלב הראשון ניתן יהיה להשלים עוד לפני קבלת היתר שליטה בבזק. בשלב הראשון יירכשו 36% ממניות בי קום בתמורה לכחצי מיליארד שקל. ההסכם אמור לכלול הוראות בדבר מינוי דירקטורים בבי קום, והסכמות בדבר הצבעות בנושאים שונים.

"דירקטוריון החברה קיים מספר דיונים בנושא, והביע את עמדתו לפיה הצעד האחראי והנכון הנו לשקול בחיוב את העסקה המתוארת לעיל, בין היתר, לאור מחיר העסקה האיכותי, הוודאות הגבוהה ביחס להצעות אחרות אשר נבחנו על ידי הנהלת החברה, סביבת השוק הנוכחית. מתווה העסקה הנוכחי משקף השאת ערך איכותית לכלל בעלי המניות של החברה, תוך יצירת ביטחון מלא לטובת מחזיקי אגרות החוב של החברה והותרת ערך עתידי בדמות שיעור האחזקה הנותר", כותבת אינטרנט זהב בהודעה לבורסה. עסקה שכזו פותרת את בעיית כלל החוב של אינטרנט זהב וכן את בעיית חוק הריכוזיות, הדורשת קיפול של שכבה בפירמידה.

ככל הנראה הבנקים הנושים ביורוקום לא מתלהבים מהעסקה, ומעדיפים לבצע מכרז ולבחון את מגוון האופציות בהן גם מכירת אינטרנט זהב מלמעלה. על רקע זה מתנהל מאבק על השתלטות דירקטוריון אינטרנט זהב. הבנקים מבקשים למנות 5 דירקטורים לחברה מטעמם, ובכך להשיג רוב בדירקטוריון. אינטרנט זהב הודיעה כי אינה תומכת בהרחבת הדירקטוריון, ובסוף השבוע שלחו הבנקים לחברה מכתב ובו הם דורשים לכנס אסיפת בעלי מניות של אינטרנט זהב לצורך אישור מינוי הדירקטורים.