ערך רביעי: "גלובס" יפעל באופן ידידותי לעסקים וישלב תפיסות כלכליות מודרניות של קיימות כלכלית

לא נפעיל "מבחן בוזגלו" הפוך על בעלי הון. לא נחשוף אותם יותר רק כי יש להם ממון, ולא נקרא לדין חריף יותר רק כי העזו להיות בעלי באמצעים. בלי המגזר העסקי - אין מדינה

"גלובס"
"גלובס"

כפני שאמרנו, "גלובס" רואה את עצמו כבעל מחויבות לצמיחה של המשק - אבל צמיחה שמתבטאת גם בנתונים כלכליים וגם ערכיים. ולכן, "גלובס" מעוניין לסייע להתפתחות עסקית ולא לדכא אותה. אנחנו מבינים שיש לגופים שונים אינטרסים שונים ופועלים מתוך כבוד וסובלנות למגוון הדעות. ואנחנו לא שוכחים שגם למגזר העסקי מגיע כבוד. זה לא במקום ביקורת, אבל כפי שכבר אמרנו, האמת לא נמצאת אצל צד אחד או אצל פרשן אחד, והסיקור שלנו לא יהיה רק על "ניגודי העניינים", אלא על העניינים עצמם. אנחנו ‭ Business Friendly‬ ואנחנו גאים בזה.

מה זה אומר בפועל? זה אומר שלא נפעיל "מבחן בוזגלו" הפוך על בעלי הון. לא נחשוף אותם יותר רק כי יש להם ממון, ולא נקרא לדין חריף יותר - רק כי העזו להיות בעלי אמצעים. בלי המגזר העסקי - אין מדינה. אין עבודה. אין מסים. אין רווחה ואין ממשלה.

זה גם אומר שאם יש עודף רגולציה שחונק את העסקים - אנחנו נראה את הכשלים של השיטה, ואם צריך להקדיש יותר מקום בעיתון ובאתר לעסקים קטנים ובינוניים הנאבקים על קיומם - אנחנו נעשה זאת. ומה שלא עשינו מספיק בשנה שחלפה - נעשה בשנה הקרובה.