ערך שישי: "גלובס" יפעל בשקיפות ובאחריות

אנחנו מאמינים שרק אם נפעל בשקיפות כלפי עצמנו, נזכה באמון שלכם • אחת הדילמות המורכבות בחייו של כלי תקשורת, היא כיצד לסקר דברים הקשורים אליו–עצמו. לא רצינו להחליט על כך לבד ולכן מתקיים תהליך של קבוצות חשיבה עם מומחים לאתיקה, עיתונות ומשפטים

"גלובס"
"גלובס"

כשאנחנו אומרים כי אנו "חושפים הכול", אנחנו מתכוונים בראש ובראשונה לעצמנו.

"גלובס" שואף שלא להסתיר מכם, קהל קוראינו, דבר. אנחנו מאמינים שרק אם נפעל בשקיפות כלפי עצמנו, ובשקיפות כלפי האופן בו אנחנו מסקרים ומעבירים לכם מידע - נזכה באמון שלכם.

אחת הדילמות המורכבות בחייו של כלי תקשורת, היא כיצד לסקר דברים הקשורים אליו-עצמו. לא רצינו להחליט על כך לבד. הרגשנו שאנחנו צריכים ליווי של אנשים מקצוע. וכך, בחודשים האחרונים מתקיים תהליך מרתק של קבוצות חשיבה עם מומחים לאתיקה ועיתונות.

יחד עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, אנו מגבשים קוד אתי. במסגרתו כבר מיושם העיקרון הראשון: כל נושא הקשור ל"גלובס", לבעליו ולעובדיו, ייבחן בראש ובראשונה על פי כללים עיתונאיים: האם היינו מסקרים אותו אלמלא היה "שלנו"? אם התשובה היא כן - הרי שנסקר אותו גם אנו. אבל לא רק נסקר כרגיל אלא נוסיף על כך גילוי והסבר מפורט - כי אנו בעלי עניין בפרסום הזה.

קיומנו והצלחתנו תלויים באמון של קוראינו, ומה שתואר כאן הוא חלק מהדרך שלנו להראות שאנחנו ראויים לאמונכם. אנחנו יודעים שצריך לעבוד קשה לשם כך, ולא נרתעים מזה.