הנקראות ביותר

RGE מתקרבת לערוץ הכנסת: הדיון בעתירות - רק בספטמבר

כפי שנחשף ב"גלובס", מועצת הכבלים והלוויין החליטה כי RGE, בעלת ערוץ 10, תחל להפעיל את ערוץ הכנסת כבר ב-1 באוגוסט ● בינתיים בכנסת זועמים על סירבה של "החדשות", המפעילה כיום את הערוץ, להגיע לפגישת תיאום שנקבעה להיום לקראת ההחלפה עם RGE

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

בג"ץ קבע לאחרונה את הדיון בעתירה שהגיש ערוץ 20 נגד העברת ערוץ הכנסת להפעלת RGE ל-12 בספטמבר - יותר מחודש לאחר התאריך המתכונן שבו אמורה RGE להתחיל להפעיל את הערוץ החדש.

ההחלטה הזאת, בתוספת העובדה שערוץ 20 לא קיבל צו ביניים לעצירת המהלך כמו שביקש, מקרבת את RGE, בעלת ערוץ 10, לעבר התחלתה הפעלת הערוץ לאחר למעלה מעשור שבו הוא מופעל על-ידי מי שנקראת כיום חברת "החדשות" (לשעבר חדשות 2). בערוץ 20 הגישו היום (ג') בקשה להקדמת מועד הדיון, וזו עדיין ממתינה להכרעת שופטי בג"ץ.

בינתיים, גם בחברת "החדשות" מנסים לעצור את המהלך. היום הודיעה החברה באופן רשמי כי גם בכוונתה לעתור נגד ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין מלפני שבועיים וחצי להכריז על RGE, שהגיעה במקום השני במכרז המקורי, כזוכה.

הודעת החברה הגיעה לאחר שהיום סירבו אנשיה להגיע לפגישת תיאום ראשונה שנקבעה בכנסת, כדי לתאם את החלפת המפעילים של הערוץ, בה היו אמורים ליטול חלק גם אנשי הכנסת ואנשי מועצת הכבלים. בחברה הסבירו בתגובה רשמית כי "אין זה מן הדין ליצור מצב של מעשה עשוי של העברת הפעלת הערוץ (ל-RGE)... ועל כן אין בידינו להשתתף בפגישה אשר זו מטרתה".

החברה גם הגישה תגובה לבג"ץ, בה נכתב כי היא מצפה "ממועצת הכבלים שלא ליצור עובדות בשטח באופן שירוקן מתוכן את יכולת בית המשפט להכריע בעתירות".

מנגד, בכנסת זעמו על ההתנהלות של חברת "החדשות". במכתב רשמי ששלח מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, למנכ"ל ערוץ הכנסת שמעפילה כיום "החדשות", אורי פז, נכתב: "אני מבקש להודיעכם כי אני רואה את הימנעותכם מהשתתפות בישיבה היום בחומרה רבה. להבנתי, כל עוד אין החלטה שיפוטית, אינכם רשאים לסכל את החלטת המועצה בהתנהגות העומדת בניגוד לכל נורמה מקובלת (ויש להניח שגם בניגוד להסכם בינינו)... אם אכן תימנעו מהשתתפות בישיבה או משיתוף-פעולה כמתחייב, נשקול את הצעדים העומדים לרשותנו".

המכרז על בחירת מפעיל חדש לערוץ הכנסת ל-10 השנים הבאות הסתיים לפני למעלה משנה עם הכרזת מועצת הכבלים והלוויין על ערוץ 20 כערוץ הזוכה. בהמשך, לאחר שהוגשו עתירות לבג"ץ, חזרה בה המועצה מהחלטתה וקבעה כי RGE, שהגיעה למקום השני בפער קטן מ"החדשות" שבמקום השלישי, תהיה מפעילת בערוץ.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות