"משפחת סופר על 2": לכו לראות עם הילדים

"משפחת סופר על 2" עמוס באקשן, מתיקות ובתחום הקומדיה בכלל אין תחרות • ביקורת סרט

“משפחת סופר על 2” / צילום: באדיבות פורום פילם
“משפחת סופר על 2” / צילום: באדיבות פורום פילם

במציאות אולי עברו 14 שנה מאז פגשנו לאחרונה את חבורת "משפחת סופר על", להיט האנימציה מ-2004, אבל בעולם של משפחת פאר האהובה עברו רק כמה שניות. סרט ההמשך החדש, העונה לשם הפשוט "משפחת סופר על 2", מתחיל ממש מנקודת הסיום של הסרט הקודם ומכניס אותנו במהירות להרפתקה חדשה.

המצב של המשפחה עם הכוחות העל אנושיים לא ממש בשיאו. על אף שהם עוזרים למגר את הרוע, הממשל לא השתכנע שהם נחוצים, ומכיוון שכוחותיהם המיוחדים עדיין מחוץ לחוק, הם חיים במוטל עלוב ונאלצים להסתיר את זהותם האמיתית. זה משתנה כאשר לתמונה נכנס טייקון שמעריץ את גיבורי העל ורוצה להפוך אותם ללגיטימיים שוב, כמו גם רשע חדש בשם סקרין-סלייבר שיכול להפנט את האומה דרך מסכי הטלוויזיה.

"משפחת סופר על 2" הוא סרט הקיץ הרשמי של אולפן האנימציה פיקסאר, שהעניק לנו כמה מהסרטים הבלתי נשכחים של העידן החדש ("צעצוע של סיפור", "למעלה", "וול-אי"), אבל לאחרונה גם כמה סרטים שלא עמדו בקנה אחד עם היצירות הגדולות ("מחפשים את דורי"). גם החזרה שלהם למותגי העבר מעידה על איזשהו רפיון יצירתי, כך שאף שידענו ש"משפחת סופר על 2" יהיה טוב יותר מרוב סרטי האנימציה שנראה השנה, עדיין התגנבה תחושת חשש כלשהי.

למרבה השמחה, אפשר להניח אותה בצד. אפילו בתקופה שבה אנחנו מקבלים סיפור גיבורי על בערך כל שבועיים, סרט האנימציה החדש והנוצץ מצליח לבלוט ולספק כשעתיים של הנאה גדולה.

הסיפור אומנם מרגיש קצת אוטומטי, קשה להיות מופתעים כשזהותו האמיתית של הנבל מתגלה, והצופים הוותיקים יכירו פחות או יותר כל שלב בתהליך, אבל הסרט מתובל בכל-כך הרבה דברים נפלאים אחרים, שזה לא באמת מפריע. זה מתחיל כמובן בעיצוב הוויזואלי המרהיב ובעבודת הבימוי המיומנת של בראד בירד (שביים גם את הסרט הראשון). קטעי הפעולה של הסרט מביישים את "סולו" ואת "דדפול 2", ובתחום הקומדיה בכלל אין תחרות.

דגש רב בסרט החדש נמצא על בוב, אבי המשפחה, שמסתגל לתפקידו החדש כהורה במשרה מלאה בזמן שרעייתו הלכה להציל את העולם - ואם ילדה מתבגרת וילד היפראקטיבי זה לא מספיק, למיקס מתווסף תינוק שמפתח יותר כוחות משונים ממה שאפשר להתמודד. אלו ללא ספק הרגעים הטובים ביותר בסרט, גם כי ג'ק-ג'ק העולל הוא אחד הדברים הכי חמודים על המסך, וגם כי ההומור הוויזואלי וההברקות הקומיות פשוט לא נגמרים.

שבחים גם צריכים להגיע לצוות המדבבים באנגלית שכולל את קרייג נלסון, סמואל ל. ג'קסון, הולי האנטר, קת'רין קינר ואפילו איחוד של אנשי "סמוך על סול" בוב אודנקירק וג'ונתן בנקס. הכימיה ביניהם מצוינת, אבל את ההצגה, כמובן, גונב הבמאי בראד בירד עצמו, שמדבב את דמות הקאלט עדנה, מעצבת התלבושות של המשפחה. קשה לתאר כמה התגעגענו אליה.