פיצ'רים חדשים בפייסבוק: כלי לפתיחת עיניים עצומות בתמונות

בשלב זה הכלי עדיין נמצא בשלבי מחקר, ועדיין לא ידוע אם אכן לפייסבוק יש כוונה לשלב אותו ברשת החברתית בעתיד • בנוסף משיקה הרשת החברתית פיצ'רים חדשים בקטגוריית הווידאו בה היא מעוניינת להתחזק

facebook / צילום: שאטרסטוק
facebook / צילום: שאטרסטוק

פייסבוק חוקרת כלי בינה מלאכותית שיפתח אוטומטית עיניים עצומות בתמונות בהן משתמשים מצמצו בטעות. שני מהנדסים מהחברה פרסמו את המחקר בו תיארו את השיטה שתרטש את התמונות. כדי שהמערכת תצליח לערוך תמונה בהצלחה, היא צריכה קודם ללמוד איך נראות העיניים של המשתמש שמצמץ בתמונה. לשם כך יש להזין אל המערכת תמונות בהן עיניו של המשתמש פקוחות. כך התוכנה לומדת את צבע וצורת העיניים ויכולה להשלים את הפרטים האלו בתמונות בהן הן עצומות.

החוקרים מצביעים על כך שהפתרון אינו מושלם ומתקשה למשל לערוך תמונות של אנשים עם משקפיים. אך במקרים בהם הוא עובד, הוא יוצר תמונות אמינות. בשלב זה כאמור הפתרון עדיין נמצא בשלבי מחקר, ועדיין לא ידוע אם אכן לפייסבוק יש כוונה לשלב אותו ברשת החברתית בעתיד.

בינתיים, פייסבוק משיקה פיצ'רים חדשים בקטגוריית הווידאו בה היא מעוניינת להתחזק - פלטפורמת וידאו חדשה וקהילתית עם פיצ'רים שיאפשרו ליוצרים לשלב בסרטונים חיים סקרים ובחנים בהם ישתתפו קהל הצופים. הפיצ'רים מתכתבים לדברי פייסבוק עם מגמה להפיכת צריכת וידאו לשיתופית יותר. הפיצ'רים דומים לאלה שיוטיוב מציעה בחודשים האחרונים ליוצרים שלה, וככל הנראה מטרתם למשוך יוצרי תוכן לפייסבוק.

כחלק מהמאמץ של פייסבוק למשוך אליה יוצרים, היא גם מציעה דרכים חדשות להרוויח מהסרטונים, באמצעות הוספת "הפסקות פרסומות" לסרטונים, הוספת פיצ'ר ליצירת שותפויות בין יוצרים וגופים מסחריים ועוד. החברה הכריזה גם על מספר שעשועונים אינטראקטיביים שיושדרו בלייב בקרוב בפייסבוק watch.