גוגל תשיק אפליקציית פודקאסטים חדשה לאנדרואיד

Google Podcasts תכלול המלצות מותאמות אישית למשתמשים שיתבססו על הרגלי ההאזנה שלהם

מייסד גוגל, סרגיי ברין / צילום: בלומברג
מייסד גוגל, סרגיי ברין / צילום: בלומברג

גוגל משיקה אפליקציית פודקאסטים לאנדרואיד בשם Google Podcasts עם המלצות מותאמות אישית למשתמשים שיתבססו על הרגלי ההאזנה שלהם. החברה מצפה שהאפליקציה תחשוף מאות מיליוני מאזינים חדשים ברחבי העולם לפודקאסטים, ואף עשויה להכפיל את מספר המאזינים לפודקאסטים ברחבי העולם.

האפליקציה תאפשר למשתמשים לחפש פודקאסטים חדשים, להוריד אותם למכשיר ולנגן אותם, ותציג 2 מיליון פודקאסטים זמינים בזמן ההשקה. חלק באפליקציה שנקרא For You יציג פרקים מפודקאסטים אליהם המשתמש נרשם כמנוי, פרקים שהחל להאזין אליהם ולא סיים ורשימה של פרקים שהוריד למכשיר. האפליקציה גם תציג את הפודקאסטים הפופולריים, אך לא תאפשר בניית פלייליסטים. לאפליקציה יש אינטגרציה עם גוגל אסיסטנט כך שניתן להפעיל ולחפש פודקאסטים באופן קולי באמצעותה, ובהמשך גוגל מתכננת להוסיף לאפליקציה סט של פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית כמו אפשרות להוסיף כתוביות בשפה לבחירת המשתמש.

גוגל פודקאסט / צילום מסך
 גוגל פודקאסט / צילום מסך

בנוסף, גוגל אף הקימה ועדה מייעצת שתנסה למצוא דרכים לקדם הפקת פודקאסטים מחוץ לאיזורי המטרופולין המרכזיים בארה"ב ששולטים כרגע בתחום. החברה תבחן גם דרכים לקדם פודקאסטים מנשים וקבוצות אחרות שזוכות לייצוג נמוך בזירה, ואף בודקת דרכים להפוך את ציוד ההקלטה לנגיש יותר עבור מי שאינו יכול להרשות לעצמו כלכלית לרכוש אותו.