"אנשים התרגלו שסייענים ממוחשבים אינם יעילים"

חברת WalkMe, שנוסדה על ידי שלושה ישראלים ועושה אדפטציה של פלטפורמות דיגיטליות, רכשה חברה שלישית: DeepUI הישראלית, שמפתחת כלי להבנת ותפעול אפליקציות. סכום הרכישה אינו ידוע

רפאל סווירי / תמונה: WalkMe
רפאל סווירי / תמונה: WalkMe

החברה הישראלית-אמריקאית ווקמי (WalkMe), שמתאימה את חווית השימוש באתרים לצרכיו האישיים של המשתמש (תחום שמכונה Digital Adoption Platform), רכשה את הסטארט-אפ הישראלי DeepUI, שמבצע באופן אוטומטי פעולות עבור משתמשים באפליקציות שונות. זו הרכישה השלישית של ווקמי מאז השנה שעברה, וסכום הרכישה לא נחשף.

רפאל סווירי, נשיא ומייסד משותף בווקמי, שוחח עם "גלובס" וסיפר על אסטרטגיית הצמיחה והרכישות של החברה: "הכול התחיל מזה שאמו של אחד המקימים התקשרה אליו וביקשה שיעזור לה לעשות העברה בנקאית באינטרנט, משום שהיא מסתבכת עם מילוי השדות. זו, בעצם, הייתה הגרסה הראשונה של החברה: עזרה מובנית באתרים, צעד אחרי צעד. אבל אנשים לא השתמשו במוצר שהצענו משום שהם התרגלו שסייענים ממוחשבים לא באמת עוזרים להם. כיוון שכך, הפכנו את המערכת לאקטיבית: מרגע שזיהינו שלמשתמש יש בעיה, ווקמי התערבה עם טיפים והנחיות.

"ברגע שעשינו את זה, קרתה הפריצה הגדולה, ועמה הדור השלישי של השירות שמציעה החברה: היום אנחנו מספקים ללקוחות שלנו ניתוח מפורט באמצעות למידת מכונה, כדי לספק להם תובנות ודרכי פעולה כך שיוכלו לייעל את הפלטפורמות שלהם", אומר סווירי.

"עם הרכישה של DeepUI הוספנו למערכת נדבך של אוטומציה: החברה מאפשרת לארגונים שמשתמשים בכלי שלנו לנצל את המידע המצטבר מהרגלי השימוש בפלטפורמות הדיגיטליות שלהם, כדי ליצור באופן אוטומטי הדרכה אישית למשתמשים ויותר מכך - לבצע אוטומציה לתהליכים שלמים. כיוון שאנחנו מבינים מה היוזר רוצה לעשות ואיך הפלטפורמה עובדת, אנחנו מקצרים את הדרך למשתמש ועושים עבורו חלק מהפעולות: אם משתמש רוצה לשנות סיסמה, והתהליך כרוך בכמה מסכים או לחיצות עכבר כדי להגיע לחלון שינוי הסיסמה, אני אציע לו ללחוץ במקום אחד כדי להגיע לשם". סווירי אמר כי ווקמי מאמינים ש"בעתיד, התוכנה תתאים את עצמה לצרכים שלנו", ולא להיפך.

DeepUI נוסדה ב-2014, ופועלת מאז מתחת לרדאר. המפגש בין שתי החברות קרה, לדברי סווירי, "ממש במקרה": הוא מספר ש-DeepUI הגיעו דרך מכר משותף להתייעצות, והטכנולוגיה שלהם הרשימה את ווקמי, שהחליטה לרכוש את החברה. "הם רצו להמשיך בדרך עצמאית וחיזרנו אחריהם במשך שישה חודשים".

DeepUI היא הרכישה השלישית של ווקמי, כולן בוצעו לטובת שיפור יכולות הניתוח והלמידה של האלגוריתמים בהם משתמשת החברה: בינואר 2017 היא רכשה את חברת המובייל Abbi, שמשמשת אותה לביצוע ניתוחים על התנהגות משתמשים גם ברמת החומרה, ולא רק ברמת התוכנה; באפריל 2017 נרכשה חברת Jaco, לניתוח אנליטי-חזותי המסייע להציג את הניתוחים והתובנות כסרטון וידאו. שתי הטכנולוגיות שולבו באופן מלא במחלקת ה-R&D של החברה, וגם צוות DeepUI יצטרף לצוות המחקר והפיתוח של ווקמי בישראל.

סווירי הסביר שהמוצר שלהם משמש את לקוחותיו בשני אופנים עיקריים: עבור הלקוחות - כדי לייעל את השימוש שלהם בשירותים ופלטפורמות דיגיטליות, ועבור העובדים בארגון, שמשתמשים בעשרות מערכות שונות. לדברי סווירי, 30% מחברות Fortune500 הן לקוחות החברה, והכנסותיה עומדות על עשרות מיליוני דולרים בשנה. עם זאת, הוא אמר, "החברה עדיין לא רווחית, כיוון שאנחנו גדלים בצורה משמעותית מאוד ובונים משרדים נוספים בעולם. אנחנו משקיעים בהתרחבות ובגיוסי כוח האדם שלנו בסינגפור ובאירופה, ויש לנו משרדים בארה"ב, ביפן ובאוסטרליה".