חושפים שרירים: האיחוד האירופי יטיל מס על מוצרים מארה"ב

האיחוד יטיל מכסי יבוא של 25% על רשימת מוצרים המיוצרים בארה"ב • ענקיות הרכב הגרמניות מבקשות מהאיחוד לשקול הטלת מכסי יבוא על רכבים אמריקאים

מנהיגי המדינות המתועשות ובראשם אנגלה מרקל מול טראמפ / צילום: רויטרס
מנהיגי המדינות המתועשות ובראשם אנגלה מרקל מול טראמפ / צילום: רויטרס

האיחוד האירופי יטיל מכסי יבוא של 25% על רשימת מוצרים המיוצרים בארה"ב והמיובאים לאירופה - כך דיווחה היום (ד') סוכנות הידיעות רויטרס. המסים החדשים מגיעים בתגובה להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להטיל מכסי יבוא על אלומיניום ופלדה מאירופה. 

המהלך מאשרר את מה שכולם חוששים ממנו בשווקים בחודשים האחרונים: טראמפ מכניס את העולם במהירות למלחמת סחר שאיש, פרט לטראמפ עצמו ככל-הנראה, אינו רוצה בה. בכך הוא בעצם מערער את יציבות הסחר העולמית, ואיש לא יודע מה יהיו התוצאות ארוכות הטווח של המהלך. 

נציבת הסחר של האיחוד האירופי, סיסיליה מלמסטורם אמרה היום כי "אנחנו לא רוצים להיות בעמדה הזו".

שוויי היבוא השנתי של המוצרים עליהם יוטל מס עומד על כ-3.2 מיליארד דולר בשנה והם כוללים פלדה, אלומיניום, תוצרת חקלאית, ביגוד וגם אופנועים. 

בתוך זאת, היום פורסם גם כי ענקיות הרכב הגרמניות הגישו הצעה לאיחוד האירופי להעלות את המס על יבוא כלי רכב אמריקאים על היבשת ל-10%. לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית שגריר ארה"ב לגרמניה ניהל בזמן האחרון שיחות עם בכירים ב-BMW, וולקסווגן ודאיימלר בהן הם העלו רעיונות כיצד למנוע ממלחמת סחר רצינית יותר להתפתח.