רמת יוחנן מקבלת מפלרם כ-60 מ' שקל בשנה בתמורה לשירותים

צחי אברהם מקרן רידינג: "נדמה שקיבוץ רמת יוחנן לא מפנים את הצורך להתנהל באופן ראוי יותר מול בעלי מניות המיעוט ולשתף אותם ברווחים. אם הקיבוץ מעוניין לקחת את כל רווחי החברה לעצמו, יתכבד ויגיש הצעת רכש"

צחי אברהם / צילום: איל יצהר
צחי אברהם / צילום: איל יצהר

לפני כמה שבועות פרסמה חברת התעשייה הקיבוצית  פלרם זימון לאסיפת בעלי מניות לאישור הסכם תשלום מענקים בחברה, ובתגובה פרסמה קרן הגידור רידינג של צחי אברהם, בעלת מניות מיעוט בחברה, הודעת עמדה ובה טענות קשות נגד קיבוץ רמת יוחנן, בעל השליטה בפלרם  (72.4%).

אתמול פרסמה החברה זימון מעודכן לאסיפה, ובו תיקונים ושינויים מסוימים בהשוואה לזימון הקודם. בחברה ציינו כי השינויים וההבהרות הם לבקשת הגופים המייעצים למשקיעים מוסדיים ולבקשת רשות ניירות ערך, כך שנראה שהקרן של אברהם היא לא היחידה שהזימון לאסיפה "הקפיץ" אותה. חוות-דעתה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי צפויה להתפרסם לקראת האסיפה.

פלרם עוסקת בייצור ושיווק לוחות תרמופלסטיים קשיחים אשר מיועדים בעיקר לתחומי הבניה, החקלאות והתעשייה, והיא נסחרת בבורסה בשווי 586 מיליון שקל אחרי ירידה של 8% במניה בשנה האחרונה. קרן רידינג מחזיקה ב-1.3% ממניות החברה, ובהודעת העמדה שלה מלפני כשבועיים נכתב כי "החברה נוקטת ב'שיטת הסלאמי', על מנת להעביר את הערך שהיא יוצרת לטובת בעל השליטה".

ברידינג קראו לבעלי המניות לא לאשר את הצעות החברה והציעו מנגנון חלופי, ובמקביל העלו דרישה לחלוקת דיבידנד מיוחד. זאת, משום שלדברי הקרן לקיבוץ ולפלרם יש הסכמים נוספים המהווים עסקאות בעלי עניין בסכומים גבוהים מאוד בעלות של כ-60 מיליון שקל מדי שנה, והכוללים תשלומים עבור שירותי עבודה, שכירות הקרקע, רכישת חשמל, מענקים וכדומה. "מדובר בתוספת מעבר לסכומי עתק המשולמים לבעל השליטה בחברה", הדגישו ברידינג. בפלרם דחו את עמדת הקרן.

התשלומים שהעבירה פלרם לקיבוץ רמת יוחנן
 התשלומים שהעבירה פלרם לקיבוץ רמת יוחנן

"התיקונים - קוסמטיים בלבד"

בתגובה לזימון המעודכן אמר אברהם מקרן רידינג כי "החברה הוציאה מסמך עם תיקונים קוסמטיים בלבד. נדמה שקיבוץ רמת יוחנן לא מפנים את הצורך להתנהל באופן ראוי יותר מול בעלי מניית המיעוט ולשתף אותם ברווחים". אברהם הוסיף עוד כי "אם הקיבוץ מעוניין לקחת את כל רווחי החברה לעצמו, יתכבד ויגיש הצעת רכש למניות החברה בפרמיה וימחק אותה מהמסחר".

אחד השינויים המרכזיים שמציעה החברה כעת בהסכם המענקים הוא שבעלי המניות יאשרו את הסכם דמי הניהול בין החברה לקיבוץ לא לתקופה בת 3 שנים, אלא רק עד סוף 2019 (רטרואקטיבית מתחילת 2018 - הסכם קודם פקע בסוף 2017 ועל רקע אי-הסכמות של בעלי מניות המיעוט, הוא לא חודש עד היום).

עוד שינוי הוא תוספת הנוגעת לתקרת תשלום המענקים השנתיים לקיבוץ בגין נושאי משרה, שעדיין על פי המוצע תגיע עד ל-6.25 מיליון שקל, אך במקביל נקבעו תקרות ספציפיות ונפרדות למנכ"ל, ליו"ר וכן לכפופי מנכ"ל, 12 איש אשר בזימון הקודם לא הוזכרו באופן פרטני. בגין העמדת שירותי יו"ר למשל יקבל הקיבוץ עד 2.7 מיליון שקל לשנה.

עדכון נוסף בזימון החדש הוא בנימוקי ועדת הביקורת של הדירקטוריון להמליץ על תמיכה בהסכם החדש, ושם נכתב כי המענקים להם יהא זכאי הקיבוץ לפי ההסכם המוצע הם במקום תשלום מענק משתנה/שנתי תלוי ביצועים. "נמצא כי התנאים בהסכם המוצע סוטים באופן שאינו משמעותי מתנאי מדיניות התגמול ועולים בקנה אחד עם תוצאות סקר השוואתי שהוצג לחברי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה", מוסבר שם.