הראל תזרים 20 מיליון שקל לפורסייט תמורת 8% מההון

הראל היא המשקיע המוסדי הראשון שנכנס להשקעה בהיקף משמעותי בחברת פורסייט, העוסקת בפיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית

רכב עם המערכת של פורסייט / צילום: יחצ
רכב עם המערכת של פורסייט / צילום: יחצ

חברת הביטוח הראל מזרימה 20 מיליון שקל לחברת פורסייט, העוסקת בפיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית. בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, תקצה להראל פורסייט, הנמצאת בשליטת חיים סיבוני, 8.1% מההון שלה, במחיר של 2.05 שקלים למניה - הנמוך ב-8.5% ממחיר הסגירה שלה אתמול (יום ד') בבורסה.

נוסף על כך, תקצה פורסייט להראל אופציות באותה כמות (כלומר, אופציה אחת על כל מניה) במחיר מימוש של 80 סנט (2.9 שקלים) למניה, הניתנות למימוש במשך שנתיים. המניות יהיו חסומות לתקופה של שישה חודשים. מניית פורסייט הגיבה להודעה בעלייה של 4% במהלך המסחר בבורסה היום.

הראל היא המשקיע המוסדי הראשון שנכנס להשקעה בפורסייט בהיקף משמעותי. החברה ניצלה את ה"הייפ" בתחום פעילותה, על רקע רכישת הענק של מובילאיי על ידי אינטל במארס 2017, וגייסה באותו חודש כ-40 מיליון שקל בשני סבבי גיוס, שבהם השתתפו משקיעים פיננסיים לצד גורמים בענף הרכב. עם האחרונים נמנים משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI; ונציגים של משפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו.

המניה צנחה ב-70% בשנה

בעקבות הגיוסים המוצלחים ועל רקע "אפקט מובילאיי", זינקה מניית פורסייט במאות אחוזים במחצית הראשונה של 2017, אבל בסופו של דבר, צנחה בכ-70% בשנה האחרונה ושווי החברה הצטמק לכ-260 מיליון שקל.

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של אסיה פיתוח. עם המשקיעים בגיוס ההון הראשוני של החברה נמנו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. 

בשבוע שעבר דיווחה פורסייט כי ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס ל-QuadSight - מערכת הראייה הממוחשבת של החברה, המבוססת על ארבע מצלמות. המערכת מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי, ונועדה לאפשר גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג אוויר. המערכת הראשונה הוזמנה על ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכב מוביל באירופה, לצורך הערכתה ובחינת ביצועיה על גבי המשאיות של היצרן. ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים. 

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988