פייסבוק מבצעת השקה רכה לפלטפורמת עבודה עם משפיענים

הגישה לפלטפורמה, שתאפשר לחבר ישירות בין יוצרי תוכן למשפיענים, נותנת בשלב זה מענה רק בפייסבוק ולא באינסטגרם • בשלב הזה החלה פייסבוק לחלק אפשרויות גישה למערכת רק למותגים גדולים וכפי הנראה בעיקר הארה"ב

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / רויטרס
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / רויטרס

פייסבוק מבצעת השקה רכה לפלטפורמת עבודה עם משפיענים. הגישה לפלטפורמה, שתאפשר לחבר ישירות בין יוצרי תוכן למשפיענים, נותנת בשלב זה מענה רק בפייסבוק ולא באינסטגרם. בשלב הזה התחילה פייסבוק לחלק אפשרויות גישה למערכת רק למותגים גדולים וכפי הנראה בעיקר הארה"ב.

בכלי החדש יש 3 יישומים: חיפוש, רשימות יוצרים ויוצרים מומלצים.

תעשיית המשפיענים הפכה בשנים האחרונות לאחת מתעשיות הלוואי המשגשגות בתחום הפרסום. התעשייה מתקיימת על הפלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם, אך פייסבוק עצמה לא מרוויחה מעסקאות הפרסום.

לכאורה הכניסה של פייסבוק לתחום אמורה לאפשר לחברה לחתוך את הסוכנויות המתמחות בתחום שצצו בשנים האחרונות כפטריות אחרי הגשם, אך יש לציין כי דווקא מבחינת עבודה עם משפיענים, פייסבוק היא הפלטפורמה הפחות פופולרית.

בארץ, למשל, עיקר עבודת המשפיענים מתרחשת באינסטגרם (שנמצאת בבעלות פייסבוק). בחו"ל יש סביב הנושא אקו-סיסטם שלם שכולל גם פינטרס לינקדאין וכדומה. לכן מעניין יהיה לראות האם השימוש של פייסבוק במערכת המשפיענים יתרחב בהמשך גם לפלטפורמות האחרות.

כאמור, היום רוב סוכנויות המשפיענים מתקיימות בדיוק על קו תפר המחבר בין משפיענים - שיכולים לכאורה לשווק מותגים באופן אותנטי - לבין החברות שמייצרות את המותגים.

אחד הכלים שבהם מתהדרות חברות המשפיענים הוא ביכולת לזהות עוקבים אמיתיים ואינטרקאציות אמיתיות. הרי לכאורה כל משפיען יכול לקנות לעצמו עוקבים ובכך להעלות את ערכו.

אימות העוקבים נעשה באמצעות בקשות שמוגשות למערכות המידע של פייסבוק. אך מאז אפריל סגרה פייסבוק את האפשרות לקבל הרשאות לשימוש במידע, בתואנה של הגנה על הפרטיות בעקבות חוקי הפרטיות שנכנסים לתוקף באירופה. בשלב הזה לא יכולות חברות המשפיענים לאמת נתוני קמפיינים - סוגיה שאם לא תיפתר, עלולה לסכן את עצם קיומם.