הערכה: אינסטגרם כחברה נפרדת הייתה שווה 100 מיליארד דולר

פייסבוק רכשה את אינסטגרם ב-2012 תמורת מיליארד דולר • בבלומברג מעריכים גם כי בתוך 5 שנים יהיו לאינסטגרם מעל ל-2 מיליארד משתמשים

אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שוויה של הרשת החברתית אינסטגרם, שבבעלות פייסבוק, עומד היום על מעל 100 מיליארד דולר, לפי הערכת Bloomberg Intelligence. אינסטגרם נרכשה על-ידי פייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר, כך שההחזר על ההשקעה עומד היום על-פי מאה. בנוסף, בבלומברג מעריכים כי לפלטפורמה שהגיעה החודש למיליארד משתמשים חודשיים יהיו מעל 2 מיליארד משתמשים תוך 5 שנים.

עוד נכתב בהערכה כי אינסטגרם צפויה להכניס מעל 10 מיליארד דולר במהלך השנה הקרובה ותוכל להוות 16% מההכנסות של פייסבוק - עלייה מחלקה בהכנסות בשנה שעברה, שעמד על 10.6%. לפי ההערכה, רוב ההכנסות של אינסטגרם ב-2018 עדיין יגיעו ממודעות שמופיעות בניוזפיד, ולא מפלטפורמת IGTV החדשה, מאחר שזו עדיין מתפתחת.

IGTV היא פלטפורמת וידאו חדשה של אינסטגרם. היא עומדת בפני עצמה כאפליקציה, ובנוסף משולבת בתוך אפליקציית אינסטגרם. פלטפורמת הווידאו החדשה מתחרה בסנפצ'אט ויוטיוב ומציגה תוכן מגוון. כרגע אין ב-IGTV מודעות, אך הציפייה בחברה היא שבשלב מתקדם יותר יוצגו בה מודעות.