בעקבות דוח המבקר: דיון מיוחד בכנסת על הפרטת תעש

דוח המבקר, שפורסם שלשום, חשף שורה של כשלים וליקויים בתהליך ההפרטה של החברה הביטחונית-ממשלתית, בהם אמירה שנויה במחלוקת של מנהל רשות החברות לשעבר ומחיר נמוך מדי שנקבע לחברה • בין המשתתפים בשיבה, שתתקיים ביום שני הבא, יהיו מבקר המדינה, החשב הכללי במשרד האוצר ומנכ"ל תעש

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת תקיים ביום שני הקרוב דיון מיוחד בעקבות ממצאי הביקורת של מבקר המדינה על תהליך ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש מערכות).

דוח הביקורת פורסם שלשום וחשף שורה של כשלים וליקויים בתהליך ההפרטה של החברה הביטחונית-ממשלתית, שעומדת לפני מכירה לאלביט מערכות בסכום של 1.8 מיליארד שקל.

במרכז ממצאי הביקורת, מחיר נמוך מדי שנקבע על ידי המדינה ביחס למחירה האמיתי של תעש; אמירה שנויה במחלוקת של מנהל רשות החברות לשעבר, אורי יוגב שמעוררת חשד "לתפירת המכרז" למכירת תעש ועוד.

בישיבה שצפויה בכנסת עתידים להשתתף מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, מנהל רשות החברות הממשלתיות, ינקי קוינט, מנכ"ל תעש, אבי פלדר ובעלי תפקידים נוספים שהיו מעורבים בתהליך ההפרטה.

עם פרסום דוח המבקר השבוע, יו"ר הוועדה שלי יחימוביץ' ביקרה בחריפות את המדינה, אודות התנהלותה בתהליך זה: "מדובר בהפרטת ביטחון המדינה, שגם מי שמאמין בנחיצותו לא יכול לעצום עיניו מפני הפגמים היסודיים החמורים בתהליך", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "זה מכרז אינו מכרז, משום שבאורח תמוה נשאר בו רק קונה אחד, קיים חשש כבד לתפירת המכרז למידותיו של קונה אחד תוך ניגודי עניינים ועוד".

משרדי האוצר והביטחון שהגיבו באמצע השבוע לממצאי הדוח טענו מצדם כי תהליך ההפרטה התנהל בלי דופי. מבקר המדינה ציין בדוח עצמו כי בעובדה שהביקורת התקיימה "בזמן אמת" ולצד קידום תהליך ההפרטה- חלק מהליקויים שנחשפו תוקנו בידי הגופים המבוקרים.