יו"ר וואווי במתקפה חריפה על וושינגטון: "בורים וחסרי ביטחון"

בהודעה שיצאה מטעם החברה הסינית אמר היו"ר המכהן שאנשי ממשל אמריקאים קראו לחקירה נגד וואווי • "נראה שהגוף שלהם נמצא בעידן המידע, אבל הראש שלהם עדיין בעידן החקלאי"

אריק שו, וואווי / צילום: רויטרס
אריק שו, וואווי / צילום: רויטרס

אריק שו, שמכהן כיו"ר חברת וואווי הסינית ברוטציה, יצא במתקפה חריפה נגד שני מחוקקים אמריקאים. לדבריו ג'ים בנקס מבית הנבחרים והסנאטור מרקו רוביו, שכנעו את עמיתיהם לקרוא לחקירה של וואווי על מנת לבדוק אם היא "גונבת" מחקרים אמריקאים באמצעות שיתופי הפעולה שלה עם אוניברסיטאות בארה"ב.

"שני המחוקקים הם צרי אופקים וניזונים ממידע לקוי", אמר שו, לפי הצהרה שפרסמה החברה. הוא הוסיף לתקוף ואמר כי "נראה שהגוף שלהם נמצא בעידן המידע, אבל הראש שלהם עדיין בעידן החקלאי. ההתנהגות שלהם לא מראה רק בורות לגבי הדרך בה חדשנות ומדע עובדים היום, אלא מצביעה גם על חוסר הביטחון שלהם עצמם". הוא הוסיף כי כוונתה של וואווי הייתה לתרום למחקר אקדמי, ולשתף את הממצאים באופן פתוח.

בנוסף להאשמות האחרונות מצד וושינגטון, במשך שנים פוליטיקאים אמריקאים מציגים את וואווי כאיום אבטחה אפשרי, ואת החברה ככזו שלוקחת חלק בריגול, בגלל תפיסה לפיה וואווי קשורה לממשלה הסינית. וואווי מכחישה את הקשרים וההאשמות באופן תדיר. לאחרונה, המתח בין ארה"ב לענקית המובייל אף גבר תחת ממשל טראמפ שמאיים להחיל מכסים על מוצרים שמיובאים מסין.