גילת מתרחבת בפרו: זכתה בפרויקטים בהיקף של כ-154 מ' דולר

החברה הדואלית שעוסקת בציוד תקשורת וטכנולוגיה לוויינית חתמה על חוזה עם ממשלת פרו • בתגובה לדיווח, עלתה מניית גילת ב-4% במהלך המסחר בתל אביב

הלקוחה הגדולה ביותר של גילת   ממשיכה לייצר לה הכנסות. גילת דיווחה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-154 מיליון דולר של קרן התקשורת הממשלתית של פרו, FITEL, לביצוע שני פרויקטים נוספים של תשתית תקשורת אזורית. FITEL היא לקוחה ותיקה של גילת, עוד משנת 1998, והיא מוציאה אל הפועל מכרזים לפרויקטי תקשורת באזורים גיאוגרפיים שונים בפרו.

מטרת הפרויקטים של FITEL היא לחבר כפרים באזורים מרוחקים לשירותי תקשורת בפס רחב. הפרויקט הנוכחי נוגע לשני אזורים, בהם גילת תקים את התשתית הנדרשת לתמיכה באוכלוסייה הפרואנית לרבות חיבור בתי ספר, תחנות משטרה ומרכזי בריאות. מדובר באזור האמזונס, פרויקט בהיקף של כ-108 מיליון דולר לגילת, ואיקה (Ica), בהיקף 45.6 מיליון דולר. להערכת גילת, לכך יתווספו הכנסות נוספות שצפויות לגילת ממכירת קיבולת רשת לספקיות סלולר לתמיכה בדרישה הגוברת באזורים אלה, וכן עבור פיתוח פלטפורמות ללמידה דיגיטלית (e-learning), שירותי בריאות דיגיטליים (e-health), ושירותי ממשל דיגיטליים (e-government).

במכרזים קודמים גילת נבחרה לבצע את הפרויקטים באזורי Huancavelica, Ayacucho ,Apurimac ו-Cusco, ומכרזים נוספים צפויים להיערך בזמן הקרוב. במסגרת הפרויקטים של FITEL, רשתות התעבורה המבוססות סיבים אופטיים ייבנו ויועברו למשרד התקשורת הפרואני אחרי תקופה של לא יותר מ-18 חודשים, ואילו רשתות הגישה המבוססות על טכנולוגיות אלחוטיות, ייבנו ויופעלו על-ידי גילת במשך 10 שנים.

גילת, בניהולו של יונה עובדיה, מייצרת ציוד תקשורת, ומתמקדת בטכנולוגיות לווייניות. בעלת המניות הגדולה בגילת היא קרן פימי שבראשותו של ישי דוידי, שמחזיקה ב-34.4% מהמניות. שווי השוק של גילת בנאסד"ק ובתל אביב הוא 469 מיליון דולר אחרי עלייה של 79% במחיר המניה בשנה האחרונה. היום, בתגובה לדיווח, עלתה מניית גילת ב-4% במהלך המסחר בתל אביב.

"העובדה שגילת נבחרה על ידי Fitel לביצוע שני אזורים נוספים עבור למעלה מ- 153 מיליון דולר מעידה על הביטחון שלהם ביכולותינו לבצע פרויקטי תקשורת גדולים תחת תנאים מאתגרים", אמר אריה רורשטוק, סמנכ"ל ומנהל גילת בפרו. "המטרה ארוכת הטווח של גילת בששת האזורים בהם זכינו עד כה, ובאזורים פוטנציאלים נוספים בהם ייתכן ונזכה בעתיד, היא להפוך את פרו למקור מובטח, רב שנתי ומשמעותי, של הכנסות רווחיות".

בשנת 2017, הקרן הפרואנית הייתה אחראית ל-28% מכלל ההכנסות של גילת, כלומר לכ-79.2 מיליון דולר, זאת לעומת כ-95 מיליון דולר בשנת 2016 (כ-34% מההכנסות באותה שנה) ו-21.7 מיליון דולר ב-2015 (כ-11%). בשנת 2015 חתמה גילת על חוזה גדול עם FITEL, שההכנסות הצפויות ממנו לאורך תקופה של 13 שנים מסתכמות ב-393 מיליון דולר. במטרה להבטיח את ההתחייבויות של גילת לעמידה בביצועים הנוגעים להסכמים עם FITEL, היא העמידה לטובת הקרן מפרו ערבויות בנקאיות שהיקפן הכולל עמד בסוף השנה שעברה על כ-125 מיליון דולר.