סלקום | בלעדי

ניודים בסלולר: פרטנר איבדה 28 אלף מנויים בינואר-יוני

אקספון ניידה 35 אלף מנויים בלבד מאז תחילת פעילותה באפריל, וקצב הגיוס היומי שלה נחלש

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

חברת אקספון, הפועלת תחת המותג We4G, ניידה מתחילת פעילותה בחודש אפריל השנה 35 אלף מתניידים חדשים (ניודים לצורך ההגדרה הוא מספר המצטרפים החדשים לחברה מינוס הנוטשים).

בחצי השנה האחרונה (חודשיםינואר-יוני 2018) מי שאיבדה הכי הרבה מנויים חדשים היא חברת פרטנר, שרושמת ניוד שלילי של 28 אלף ניודים. אחריה ברשימה ניצבת הוט מובייל, שמסיימת את החצי השנה האחרונה בניוד שלילי של 19,500 ניודים. הוט מובייל הובילה בתחילת השנה את הניודים, ואולם הכניסה של אקספון הובילה אצלה לנטישה מוגברת, והחברה איבדה ככל הנראה כמה אלפי מנויים שעברו אליה.

החברה שמסיימת את החציון עם נטישה שלילית היא גולן טלקום עם 6,500 ניודים שליליים. 

החברות שמצליחות לשמור על גיוסים חיוביים בחצי השנה הן 019 טלזר, שתסיים את החציון עם 11 אלף מנויים חדשים; פלאפון, תסיים עם 5,600 ניודים חיוביים; וסלקום, שחצתה את התקופה עם ניוד של 700 מצטרפים חדשים. רמי לוי סיים את החציון עם 800 מצטרפים חדשים.

את חודש יוני תסיים אקספון עם כ-8,400 לקוחות נטו שהתניידו אליה.

גם ביוני פרטנר מאבדת הכי הרבה לקוחות. החברה רושמת ניוד שלילי של 8,300 לקוחות, מה שמראה שהחברה מתקשה מאד לעצור את הניודים השליליים ממנה, למרות המבצעים האגרסיביים שהובילה עם כניסת אקספון.

גם ביוני הוט מובייל סובלת מכניסת אקספון ומאבדת 4,400 לקוחות נטו. גם גולן טלקום ממשיכה במגמת הנטישה כאשר בחודש האחרון היא מאבדת 3,700 לקוחות.

מי שהחודש יחסית נחלשה היא 019 מובייל, שמסיימת את החודש עם 800 מתניידים חדשים בלבד. סלקום הצליחה ביוני להתחזק עם 2,700 מתניידים חדשים, ורמי לוי אף הוא התחזק ב-2,000 מנויים בזכות מבצע אגרסיבי ששיווק. פלאפון ניידה אליה ביוני 1,400 מתניידים חדשים. 

כפי שניתן לראות מהנתונים, אקספון ממשיכה לייצר לחץ תחרותי בשוק, אך היקף המצטרפים אליה נמצא במגמת ירידה במונחים יומיים, והנתונים מראים שאם בהתחלת הפעילות באפריל היא גייסה מדי יום כ-1,000 מנויים, הרי שכעת המספר ירד לכמה מאות בלבד. אם בשלושת החודשים האחרונים החברה הצליחה לנייד 35 אלף מנויים אליה, ניתן להבין שהחברה חייבת לשפר את קצב הגיוס. יחד עם זאת, יש להניח כי אקספון לא אמרה עדיין את המילה האחרונה, ובכל מקרה למרות ההאטה בגיוסים, היא ממשיכה למשוך את המחירים מלמטה.