עוד תאונה קטלנית באתר בנייה: ההרוג ה-20 מתחילת השנה

תושב כפר מכר בן כ-30 שנפל אל מותו מהקומה השישית באתר בנייה בקריית אתא • היקף התאונות הקטלניות במחצית הראשונה של 2018 גבוה בלמעלה מ-20% ממספר התאונות הקטלניות במחצית הראשונה של 2017

אתר בנייה / צילום: שאטרסטוק
אתר בנייה / צילום: שאטרסטוק

תאונה קטלנית נוספת באתר בנייה. היום (א') התרחשה תאונה קטלנית באתר בנייה בקריית אתא. מדובר באתר בנייה ברחוב זבולון בעיר, כאשר ההרוג הוא מהראן מיעארי, תושב כפר מכר בן כ-30 שנפל מהקומה השישית באתר הבנייה.

"בשעה 09:07 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על פועל שנפל ככל הנראה מגג בניין מגובה כ-6 קומות באתר בנייה ברחוב זבולון בקריית אתא", כך נמסר ממגן דוד אדום הבוקר. "חובשים ופראמדיקים של מד"א דווחו על צעיר ללא סימני חיים וקבעו את מותו".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר היום בעקבות התאונה: "מדובר באתר של חברה מבצעת בשם רוני קציר בע"מ. הפרויקט, שני מבנים, ממוקם ברחוב זבולון מספר 23-25. פקחי מנהל ואכיפה הגיעו למקום והטילו צו הפסקת עבודה ל-48 שעות".

נציין כי מיעארי הוא העובד ה-20 במספר שנהרג באתרי בנייה בישראל מאז החלה השנה, לצד עשרות מקרים מדווחים של פציעות קשות.

במקביל לתאונה, פרסמו היום בארגון קו לעובד נתונים חדשים אודות השוואה חצי-שנתית של התאונות הקטלניות בענף הבנייה אל מול התקופה המקבילה אשתקד. על-פי הנתונים, היקף התאונות הקטלניות במחצית הראשונה של 2018, שעומד כאמור על 20 תאונות, גבוה בלמעלה מ-20% ממספר התאונות הקטלניות במחצית הראשונה של 2017, אז נרשמו 16 תאונות קטלניות באתרי הבנייה בישראל.

עוד נמסר מקו לעובד כי "בין החודשים ינואר-יוני 2018 התרחשו 99 תאונות עבודה בענף שגרמו להריגתם של 19 עובדים ולפציעתם של 82 עובדים באורח בינוני וקשה, לפי מד"א. בתוכנית העבודה לשנת 2018 של משרד העבודה והרווחה נקבע כיעד הורדת מספר ההרוגים בתאונות עבודה ב-10%, אך מספר ההרוגים בענף הבנייה בחציון הראשון לשנה מהווה עלייה של כ-20% לעומת מספר ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד".