ביוקנסל השלימה גיוס פרטי של 23 מיליון דולר בהנפקת מניות

עם השלמת ההשקעה, חלקה של כלל ביוטכנולוגיה בביוקנסל ירד ל-31%, לעומת 36% לפני המהלך

חברת הביומד ביוקנסל  עדכנה הבוקר (א') כי השלימה גיוס הון פרטי של כ-23 מיליון דולר, שבמסגרתו הנפיקה כ-38% ממניותיה (כ-5.9 מיליון מניות) מגופי השקעה מארה"ב ומישראל ומבעלי מניות קיימים. את הגיוס הובילה קרן שביט קפיטל.

הנפקת המניות נעשתה לפי מחיר מניה של 13.5 שקל (כ-3.8 דולרים), נוסף על כתבי אופציה במחיר מימוש של קצת יותר מ-16 שקל, לרכישת 80% מהמניות שהוקצו. עם השלמת ההשקעה, חלקה של חברת כלל ביוטכנולוגיה  בביוקנסל ירד לכ-31%, לעומת 36% לפני המהלך, כשנוסף עליה, בעלי המניות הבולטים בחברה הם הקרנות הזרות קרן אדג'ווטר וקרן פלסייד, שהשתתפו גם הן בגיוס. עוד בעקבות ההנפקה, גם החזקות בית ההשקעות ילין לפידות בביוקנסל דוללו, והוא חדל להיות בעל עניין בחברה.

הגיוס שהושלם, נעשה לקראת הנפקה צפויה של מניות ביוקנסל בנאסד"ק בתחילת 2019. היום נסחרה מנייתה של ביוקנסל בתנודתיות, ונעה בין עליות של כ-4% לירידות בשיעורים דומים, כשמחיר המניה עומד על 13-14 שקל. בשנה החולפת מניית ביוקנסל קפצה בכ-65%, וכיום היא משקפת לחברה שווי של כ-125 מיליון שקל.

בביוקנסל ציינו כי "בהתאם לתוכנית העבודה של החברה, הכספים שגויסו יאפשרו לה להתחיל ניסוי קליני פיבוטלי של התרופה המובילה של החברה". ביוקנסל מפתחת תרופה המיועדת לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, "שאינו פולשני לשריר (NMIBC), בחולים שאינם מגיבים לטיפול הסטנדרטי, BCG (חולים שנכשלו פעמיים בטיפול זה)". הניסוי מתוכנן להתחיל במהלך השנה הנוכחית, ובכלל ביוטכנולוגיה ציינו כי בעקבות הגיוס והתוכניות לתחילת הניסוי, היא "תתחיל להתייחס לביוקנסל כחברת פורטפוליו מהותית".

החברה צפויה לשנות את שמה

עוד עם השלמת הגיוס, ביוקנסל פרעה את כל הלוואות הגישור שלה, שכללו הלוואה של כ-3 מיליון דולר בתוספת ריבית מכלל ביוטכנולוגיה והלוואה בנקאית בהיקף של קרוב ל-4 מיליון שקל, בתוספת ריבית.

בהמשך החודש יתכנסו בעלי המניות של ביוקנסל לאשר את שינוי שמה לאנקיאנו תרפיוטיקס (Anchiano Therapeutics). ביוקנסל הודיעה בעבר כי בכוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק, ואולי גם להימחק בהמשך מהבורסה בתל-אביב, וקרן שביט אכן מוכרת כקרן המשקיעה בחברות לפני הנפקה.

בדוחות הרבעון הראשון של ביוקנסל ל-2018, לצד הערת "עסק חי" הפנו רואי החשבון של החברה את תשומת לב המשקיעים לכך שהמשך שלבי הפיתוח ומימוש הנכסים "הקשורים לפעילות המתוכננת, תלויים באירועים עתידיים, ובכללם גיוסי הון נוספים והשגת רווחים תפעוליים בעתיד". עם זאת, הוסיפו כי עם השלמת ההשקעה הפרטית, "צפויים אמצעי המימון המצויים בידי הקבוצה להספיק עד לרבעון השני של 2019".