ליצמן על חוק הגיוס: "אם הוא יעבור, אנחנו נפרוש מהקואליציה"

סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) הודיע על התנגדות לחוק שצפוי לעבור הערב בקריאה ראשונה • יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביע תמיכה בחקיקה בנוסח הנוכחי שלה

יעקב ליצמן  / צלם: תמר מצפי
יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

בעוד בהצבעה הערב (ב'), חוק הגיוס צפוי לעבור בקריאה ראשונה, מסתמן שהשלבים הבאים בחקיקה יהוו משבר בין הסיעות החרדיות לשאר סיעות הקואליציה. סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר היום בנאום במליאת הכנסת שהם יתנגדו לחוק בקריאה ראשונה והוסיף "שלא תחשבו לרגע שזה שלפיד בעד, אנחנו נשנה את עמדתנו. לא נוכל להסכים לשום חוק שיגביל לומדי תורה בשום צורה. אם החוק הזה כפי הוא יעבור 3 קריאות אנחנו נפרוש מהקואליציה." הוא אמר.

המשמעות של דבריו של ליצמן היא פירוק השותפות הקואליציונית, אלא אם יש עתיד תיכנס עם 11 ח"כים לתוך הממשלה וזאת במקום 6 הח"כים של יהדות התורה.

יותר מוקדם היום אמר יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד שהם תומכים בחקיקה בנוסח הנוכחי שלה, אך אם החוק יעבור שינוי בוועדה המיוחדת בעת ההכנה לקריאה שנייה ושלישית, הם לא יתמכו בהמשך החקיקה. מנגד שר הבטחון אביגדור ליברמן הודיע שהוא ערב לכך שהחוק יישאר בנוסח הנוכחי ולא ישונה.

יצוין, הצעת החוק הממשלתית כפי שהונחה על שולחן הממשלה אתמול ואושרה בועדת השרים לחקיקה, היא תוצר עבודת ועדה בתוך צה"ל ולכן למרות שיש בה הקלות משמעותיות לחרדים, היא זכתה לתמיכה רחבה, כולל של סיעת יש עתיד.

המחנה הציוני הודיעו שמדובר בבלוף בנושא השוויון בנטל והם יצביעו נגד ההצעה, כך גם סיעת מרצ. הסיעה המשותפת הודיעה שלא תשתתף בישיבת הכנסת בנושא גיוס לצה"ל, כפי שהם הקפידו תמיד לעשות בנושאים הקשורים לגיוס חיילים.