חברת ThetaRay גייסה למעלה מ-30 מיליון דולר

בסבב הגיוס בלטו JVP ו-OurCrowd, שהשקיעה לראשונה בחברת אבטחת הסייבר

חברת ThetaRay, אשר פועלת בתחום אבטחת הסייבר למערכות פיננסיות, גייסה למעלה מ-30 מיליון דולר. החברה, שהוקמה על ידי פרופ' אמיר אברבוך, ופרופ' רונלד קויפמן, גייסה עד היום למעלה מ-60 מיליון דולר. בסבב הגיוס הנוכחי בלטו JVP, המשקיעה הקיימת הגדולה בחברה, ו-OurCrowd, שהצטרפה לראשונה בסבב זה.

"אני ירושלמי במקור. החברה נוסדה בירושלים, בחממה של JVP, ושתי המשקיעות הגדולות בחברה ממוקמות בירושלים", אומר מנכ"ל החברה, מארק גזית, בשיחה עם "גלובס". יואב צרויה, שותף מנהל ב-JVP, חיבר בין גזית ובין שני המייסדים, בשל הניסיון המקצועי שלו. גזית כיהן בתפקידי ניהול בכירים בחברות רבות, ובמהלך תפקידו בסקייויז'ן, הוביל אותה למכירות בשווי של למעלה ממאה מיליון דולר. בתפקידו האחרון, גזית כיהן כמנכ"ל את חטיבת המודיעין של נייס. צירופו של גזית כמנכ"ל היה צעד ראשון שעשתה החברה במטרה לגדול לחברה גדולה.

"אנחנו מאמינים שבגלל שאנחנו משנים את הדרך שבה ארגונים גדולים משתמשים בדאטה, אנחנו נגיע לשם. אנחנו צומחים מאוד מהר, שילשנו ויותר את החברה בשנה שעברה ואנחנו צופים קצב צמיחה כזה בעתיד. אנחנו בוחרים מגזר, ומתמקדים בו, ונותנים פתרון לגופים במגזר הזה שאחרים לא יכולים לתת", אומר גזית. "במקור חשבנו שנתמקד במגזר התעשייתי, אבל התמקדנו במגזר הפיננסי בשל הצורך שלו לכלים שיעזרו לו להתמודד עם נושא הפשיעה הפיננסית. אנחנו רוצים שכל הגופים הגדולים ישתמשו בעתיד במערכת שלנו". הוא סיפר שהחברה החלה בפיתוח פתרונות גם למגזר התעשייתי, לתחום התעופה, המכוניות האוטונומיות והבלוקצ'יין.

"אנחנו מגייסים כשאנחנו מרגישים שיש לנו צורך כדי לתמוך בצמיחה שלנו. כרגע גייסנו יותר כסף ממה שתיכננו, רצינו לגייס 18 מיליון דולר. אבל הצורך המטורף במוצר שלנו גרם לכך שהבנקים הגדולים בעולם התחילו לקנות אותו. גם JVP, וגם ו-OurCrowd החליטו להגדיל את ההשקעה שלהם", אומר גזית. "הגיוס ישמש את החברה בעיקר להתרחבות גלובלית, ולתמוך בצמיחה מאוד מהירה שאנחנו חווים. נגייס עשרות עובדים, אבל אנחנו מגייסים בזהירות והולכים על איכות ולא על כמות".

החברה מפתחת מוצר בינה מלכותית שמזהה אנומליות בהתנהגויות בנקאיות. קיימים מוצרים רבים אשר עושים זאת בשוק, אך, לדברי גזית, המוצר של ThetaRay הוא שונה. "כל מה שקראו לו בינה מלאכותית עד היום, היה מבוסס על חוקים ומודלים, ועל לימוד של המכונה מתוך ניסיון קיים. אבל העולם משתנה ומערכות שמתבססות רק על לימוד ההיסטוריה, כבר לא רלוונטיות".

"מה שבנקים עושים זה לזהות אנומליות, וכמות ההתראות האמיתיות שלהם מגיעות ל-1 מתוך 200 התראות, מה שעולה להם המון המון כסף. הטכנולוגיה שלנו מבוססת על יכולת לימוד עצמאית, היא מחברת בין נקודות בלי לנסות להבין מה המשמעות של כל נקודה. כמו המוח האנושי, אנחנו מנסים להבין את הקשר בין הנקודות ולא את המערכת כולה. נניח שיש לך בנק, ולבנק יש מיליארד פעולות, ולכל פעולה יש חמש פרמטרים, המערכת שלנו פורסת 5 מיליארד נקודות, מחברת בינהן, ומתחילה לחשב את החיבורים. בשיטות הישנות זה היה לוקח המון זמן. החידוש אצלנו הוא שילוב בין פרופסור קויפמן ופרופסור אברבוך. הקשר ביניהם מאפשר לנו לעשות את חיבור הנקודות בזמן מאוד מהיר".

ThetaRay

שנת הקמה: 2013

המייסדים: פרופ' אמיר אברבוך, ופרופ' רונלד קויפמן

מנכ"ל: מארק גזית

גיוסי הון: למעלה מ-60 מיליון דולר 

משקיעים בולטים: JVP ,OurCrowd, ג'נרל אלקטריק ופועלים שוק הון

מספר עובדים: כ-80 עובדים, 55 מתוכם בישראל, והיתר בניו-יורק לונדון וסינגפור.