לא רק רכבים: אובר וליפט משתלטות על שוק האופניים

ענקית הנסיעות השיתופיות ליפט רכשה את חברת שיתוף ה אופניים הגדולה בארה"ב Motivate עבור 250 מיליון דולר • ליפט הצהירה כי "תשקיע בהרחבה של השירות לשווקים המרכזיים בהם ליפט פועלת ותשאף לצמיחה וחדשנות בשווקים בהם מוטיבייט כבר פועלת"

אופניים / צילום: דוברות בר-אילן
אופניים / צילום: דוברות בר-אילן

ענקית הנסיעות השיתופיות ליפט רכשה את חברת שיתוף האופניים הגדולה בארה"ב, Motivate, עבור 250 מיליון דולר לפי הערכות. ליפט אומרת כי 80% מהנסיעות של אופניים שיתופיים בארה"ב הן של חברת מוטיבייט.

מוטיבייט מפעילה את שירות Citi Bike בניו יורק ואת תוכנית GoBike בשיתוף יצרנית המכוניות פורד בסן פרנסיסקו. היא פועלת גם בשיקגו, בוסטון, וושינגטון די.סי, פורטלנד, אורגון, קולומבוס ומיניאפוליס. ליפט הצהירה כי "תשקיע בהרחבה של השירות לשווקים המרכזיים בהם ליפט פועלת ותשאף לצמיחה וחדשנות בשווקים בהם מוטיבייט כבר פועלת". בשלב זה לא ברור מתי השירות יתרחב מעבר לשווקים בו הוא כבר פועל.

גם היריבה אובר מתרחבת בתחום האופניים השיתופיים. אובר רכשה מוקדם יותר השנה את הסטארט-אפ Jump לשיתוף אופניים ללא רציף. ג'אמפ פועל היום בסן פרנסיסקו, ובוושינגטון די.סי, ואובר מרחיבה את השירות כעת גם לאוסטין ולשיקגו. בהמשך השנה, השירות יתרחב גם לאירופה, בתחילה בברלין. בנוסף, החברה בוחנת כעת אם צרכנים מעוניינים בשירות השכרת אופניים לטווח ארוך, בעלות 12 דולר לשבוע או 50 דולר לחודש. היום השכרה של אופניים דרך ג'אמפ עולה 2 דולר לחצי שעה, ו-7 סנט לכל דקה נוספת. ליפט ואובר גם הגישו בקשות להפעלת רשת של קורקינטים חשמליים בסן פרנסיסקו.