יהושע, גליקמן וראובני מתמודדים על תקציב הטוטו

למרות שמדובר באחד מתקציבי הפרסום הגדולים בישראל, בהיקף של כ-25 מיליון שקל - המכרז של הטוטו לא הצליח להביא מתמודדים רבים

טפסי טוטו / צילום: איל יצהר
טפסי טוטו / צילום: איל יצהר

למרות שמדובר באחד מתקציבי הפרסום הגדולים בישראל, המכרז של הטוטו לא הצליח להביא מספר גדול של מתמודדים: ל"גלובס" נודע כי עם תום המועד להגשת הצעות מתברר כי רק 3 משרדי פרסום יתמודדו עלה התקציב, שהיקפו כ-25 מיליון שקל. המשרדים הם יהושע TBWA, גליקמן-שמיר-סמסונוב וראובני-פרידן.

שניים מהמשרדים - יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסמונוב - נמנים כבר היום עם מערך הפרסום של הטוטו. המכרז כוון מראש למשרדי פרסום גדולים, וניתן היה ללמוד על כך מתנאי הסף, שתחמו ברף שהציבו את הגבול בעשירייה הראשונה של המשרדים הגדולים. עם זאת, מאחר שמדובר בקטגוריה שאין בה מתחרים למעט הפיס, הרי שפרט לאדלר-חומסקי וגיתם BBDO, יכלו להתמודד על התקציב לפחות 8 משרדים. יש להניח כי הבחירה שלא להתמודד נובעת אצל רובם מהנחה שמדובר במכרז פוליטי, שבו הסיכוי לנצח ללא קשרים לא מאוד גבוה.

אחת ההפתעות בזהות המתמודדים היא בכך שמשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בחר שלא לקחת בה חלק. יורם באומן, לשעבר בעלי המשרד והיום יו"ר קבוצת פובליסיס עמה נמנה המשרד, שימש בעבר כראש ההתאחדות לכדורגל, מה ששם אותו לכאורה בעמדה מצוינת לעזור לבאומן-בר-ריבנאי; אך נראה כי בקבוצה (שמונה גם את ליאו ברנט שיכול היה להתמודד) החליטו למקסם מאמצים, לחשוב כקבוצה ולא לבזר את המאמצים על יותר ממשרד אחד.

על-פי תנאי הסף במכרז, יוכלו להתמודד משרדים בעלי ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל ולקוח אחד לפחות שמנהל במשרד תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל.

באופן דומה לזה שבו פועל היום מערך הפרסום של המועצה להימורים בספורט, אמורים לזכות בתקציב שני משרדים: אחד מהם יחזיק בחלק הגדול יחסית ויטפל במותג Winner ו-Winner-16, ששואבים את עיקר ההשקעה בפרסום; המשרד השני יטפל בתדמית הטוטו, יישום תוכנית "משחקים באחריות" ושירותי סטודיו.