רשת 13 וערוץ 10 סיכמו את פרטי המיזוג בינהם. מה הלאה?

ההסכם יועבר כעת לבדיקת רשות ההגבלים שתצטרך להכריע האם לאשר את הטלטלה הגדולה בשוק הטלוויזיה המסחרית • מנכ"ל רשת, אבי צבי, שלח מסר לעובדי ערוץ עשר: "אני ער לאנשים המוכשרים בערוץ עשר שמחוסר ודאות ומחוסר היכולת שלנו לדבר איתם ישירות נמצאים בהתלבטויות וחלקם אף עוזבים - זה חבל לי וחבל למיזוג"

רשת קשת וערוץ 10
רשת קשת וערוץ 10

שלושה שבועות לאחר שהגישו מזכר הבנות לממונה על ההגבלים, חתמו היום בעלי המניות של רשת וערוץ עשר על הסכם המיזוג המלא בין שני הגופים. בהודעה לתקשורת שהוצאה במשותף מטעמן של שתי החברות נכתב כי בעלי המניות של רשת 13 ושל ערוץ עשר חתמו על הסכם המיזוג, לקראת איחוד השידורים, בכפוף לתנאים מתלים ובראשם אישור הממונה על ההגבלים והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

עוד הודגש בהודעה כי בעלי המניות סיכמו כי הדירקטוריון שיוקם יהיה מקצועי ובעלי המניות עצמם לא יהיו חברים בו.

כפי שכבר דווח עם פרסום מזכר ההבנות הערוץ המשותף יהיה בשליטת בעלי המניות של רשת (60%), בעוד RGE, בעלת השליטה בערוץ עשר, תחזיק ב-40% הנותרים. ברשת שולטים כיום אודי אנג'ל ועידן עופר (51%), ויחד איתם מחזיקים בחברה אנדמול (33%) ומיכאל שטראוס (16%). ב-RGE מחזיקים בחלקים שווים לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי. מנכ"ל הערוץ המשותף יהיה מנכ"ל רשת היום, אבי צבי, והיו"ר יהיה יו"ר רשת כיום, יוסי רוזן.

עם פרסום ההודעה הרשמית, כתב מנכ"ל רשת, אבי צבי לעובדים: "אני בטוח שחלק מהעובדים, הספקים, הטאלנטים והמנהלים (בשתי החברות), עוברים תקופה של הגדרות מחדש: תחילה - הפיצול; מאז - התחרות; וכעת - המיזוג הקרב, המייצר אתגרים, דיונים, שמועות ותקוות בכל הצדדים. אני סומך על כל אחד ואחת מכם/ן להמשיך ולהתרכז בעבודה ובמשימות היומיומיות שלו, ולעדכן את משאבי אנוש או המנהל הישיר בכל שאלה והתלבטות שיש לו או לעובדיו.

"אני סומך על בעלי המניות שיצליחו להגיע להסכם הטוב לכל הצדדים, כולל לעובדים, אני סומך על הרגולטורים השונים שיאשרו את הדרוש אישור במהירות ויסכמו את תקופת האי ודאות בשוק כולו".

צבי אף שלח בדבריו מסר לעובדי ערוץ עשר, שעומדים, אולי, "להיבלע" בתוך הערוץ הממוזג, חוששים מפיטורים בהיקף משמעותי, ואף התאגדו בשל כך בהסתדרות. "אני ער לאנשים המוכשרים בערוץ 10 אשר מחוסר ודאות ומחוסר היכולת שלנו לדבר איתם ישירות בשלב זה נמצאים בהתלבטויות וחלקם אף עוזבים. זה חבל לי וזה חבל למיזוג - אין לי ספק כי החיבור בינינו יכול להיות שחר של מפת שידור חדשה", כתב צבי.

גם ההודעה מטעם בעלי המניות של שני הערוצים התייחסה לנושא העובדים ונכתב בה, בין היתר, כי "כשהנהלת הערוץ המאוחד תבנה את לוח השידורים ותאחד כוחות, היא תקבל מאיתנו רוח גבית לשמור על רוב מכריע של עובדי הערוצים הנוכחים".

עוד נכתב: "אנחנו גאים על החיבור שיצרנו, שיתוף הפעולה והמשא ומתן בין הצדדים התנהל באווירה טובה, ואין לנו ספק שרוח האחדות והרצון לייצר טלוויזיה טובה תעבור גם לכל העובדים. הפעלת ערוץ טלוויזיה בתנאי שוק של שני ערוצים מסחריים, ללא מאבק הישרדותי, יאפשר ליוצרים ולאנשי התוכן להתמקד ביצירה ישראלית עשירה ואיכותית לטובת הצופים".

שני מכשולים מרכזיים

כפי שנכתב בהודעה, המשוכה המשמעותית שנותר למיזוג לעבור הוא אישור רשות ההגבלים העסקיים. בעבר, עוד לפני הפנייה הרשמית של רשת וערוץ 10 לרשות, כבר התקיימו שיחות גישוש בין נציגי הערוצים לבין הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ואלה התרשמו כי עמדתה הבסיסית של הלפרין היא של חוסר התלהבות, בלשון המעטה, ממתווה שבו יקטן שוק הטלוויזיה המסחרית מ-3 שחקנים לשניים. זאת, למרות הדימום הכספי הכבד של שלושת הגופים, ועל אף שמהלך של מיזוג כזה לא יקטין את היצע החדשות הקיים - גם כיום פועלות רק שתי חברות חדשות מסחריות.

באופן רשמי, לאחר קבלת ההסכם המלא, לרשות ההגבלים יש 30 יום לאשרו, והיא יכולה לבקש הארכות זמן נוספות. לפי הערכות, ובהתאם לזמן שלקח לרשות לקבל החלטה סופית לגבי מיזוגים מרכזיים בתחומים אחרים, הבדיקה צפויה לקחת לכל הפחות מספר חודשים.

מכשול שני שעומד בדרכו של ההסכם הוא מכירה חלקה של רשת בחברת "החדשות" (50%) בה היא מחזיקה כיום במשותף יחד עם קשת. אמש פורסם ב"גלובס" כי שני הצדדים עומדים לחדש בקרוב מאוד את המגעים ביניהם כדי להגיע להסכמות, וכי ככל הנראה, מכירת חלקה של רשת יעשה לפי שווי כולל לחברה של כ-300 מיליון שקל.

את רשת 13 ייצגו בעסקה עו"ד אלדד כורש ואורית ישראלי ממשרד עמית פולק מטלון. את ערוץ 10 ייצגו עו"ד יורם בונן וזהר ליס ממשרד פישר בכר חן.