הנקראות ביותר

משרד הכלכלה בדק איפה תשלמו 116% יותר על סבון לתינוקות

לפי בדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות, הפער בין הרשת היקרה ביותר, קינג סטור, והזולה ביותר, יינות ביתן, עמד על 24% ● סל המוצרים שנבדק כלל; אל-סבון לתינוק קמיל בלו, דייסת קורנפלור מטרנה, חיתולי האגיס, מגבוני האגיס, מרכך לילדים של הוואי, שמפו ד"ר פישר ונקה ותמ"ל מטרנה אקסטרה קייר

מדף עם אריזות מטרנה /צילום: נינה אפשטיין
מדף עם אריזות מטרנה /צילום: נינה אפשטיין

משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות ממשיכים להציף את פערי המחירים בין החנויות, והפעם בנוגע לסל מוצרי התינוקות. יודגש כי הרשתות רשאיות לקבוע את מחירי המוצרים בקרבן, לרבות מבצעים והנחות שהם תדירים בקטגוריה, וכי על הצרכנים מוטלת החובה להשוות מחירים. מאגר המחירים שנכנס לתוקפו במסגרת חוק המזון אמור לסייע בהשוואת המחירים, אולם היות והוא לא קריא כשלעצמו, ההשוואה מתאפשרת דרך אפליקציות ואתרים פרטיים דוגמת פרייסז, זאפ מרקט ומייסופרמרקט.

מבדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות עולה כי הפער בין הרשת היקרה ביותר, קינג סטור, והזולה ביותר, יינות ביתן, עמד על 24% בהתאם לסל מוצרים שנבדק.

סל המוצרים שנבדק כלל: אל-סבון לתינוק קמיל בלו, דייסת קורנפלור מטרנה, חיתולי האגיס, מגבוני האגיס, מרכך לילדים של הוואי, שמפו ד"ר פישר ונקה ותמ"ל מטרנה אקסטרה קייר. לפי אותה בדיקה, סל המוצרים ביינות ביתן הסתכם ב-215 שקל, ברמי לוי וביוחננוף הסל הסתכם ב-218 שקל, והסל בסופר-פארם הסתכם ב-223 שקל.

סך הסל בדבאח הגיע ל-226 שקל, במחסני השוק - לכ-231 שקל, הסל בשופרסל דיל הגיע ל-236 שקל, והסל בניו-פארם ובמגה בעיר עמד על כ-240 שקל. הסל ברשת קשת טעמים הגיע ל-245 שקל, וסלי הקנייה בסטופ מרקט, בוויקטורי ובחצי חינם הסתכמו בכ-250 שקל. הסל היקר בבדיקה נמצא ברשת קינג סטור, ומחירו עמד על 266 שקל.

במוצרים ספציפיים נמצאו פערים גבוהים בין הרשתות. כך למשל במרכך לשיער (פער של 96%), באל-סבון קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר (פער של 116%) ובמגבונים (פער של 52%). בחיתולי האגיס ליטל בייביז נמצא פער של 38% בין המחירים של סופר-פארם וחצי חינם, ופער של 47% בתמ"ל מטרנה שגם בו המחיר בסופר-פארם היה זול יותר בפער של 47% לעומת סטופ מרקט בהתאם לבדיקה האמורה.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


בדיקת המחירים נעשתה באמצעות אתר פרייסז (המחירים נכונים ל-20 ליוני). הרשתות שנכללו בבדיקה הן רק אלה שבהן נמצאו כל 10 המוצרים. המחיר המוצג הוא ממוצע רשתי, כאשר חשוב לציין כי נלקחו בחשבון מבצעים שהתקיימו באותה העת, למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון. הסייג הזה חשוב משום שמדובר כאמור בתחום שהוא רווי מבצעים, ולכן הסל יכול להשתנות לגמרי בנקודת זמן מסוימת בהתאם למבצע נקודתי.

יתרה מכך, בכל החלפה של מוצר בסל המאזן משתנה, לרבות העדפה של מותגים פרטיים בהתאם למחירם. בכל מקרה, המסר מהבדיקה הוא להמשיך ולעקוב אחר המחירים ברשתות השונות ולתעדף את הרכישות בהתאם, כולל האפשרות לפצל את הקנייה בהתאם למבצעים בחנויות השונות ובכך למקסם את התמורה בעד התשלום.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
לכתבה הקודמת"הרובוטים לא יוכלו להחליף כותבים אנושיים בזמן הקרוב"